۱۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۱۴۵۳۳۳
کارشناس مذهبی؛

حضرت علی مترادف با قبله است و نباید فراموش شود

خبرگزاری رسا ـ مدرس طرح شجره صالحین بسیح استان تهران گفت: خداوند تولد حضرت علی(ع) را در کعبه قرار داد تا همگان بدانند که اگر کعبه قبله مسلمانان است، حضرت علی(ع) نیز مترادف با قبله است و هیچ‌وقت نباید فراموش شوند.
عدير غدير، جشن عيد غدير

حجت‌الاسلام سید محمدهادی فیاضی حسینی، مدرس طرح شجره صالحین بسیح استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان فضائل امیر مؤمنان حضرت علی(ع) گفت: حضرت علی(ع) اولین کسی بود که به رسالت پیامبر(ص) اقرار کرد و به اسلام گروید و از آنجا که قرآن می‌فرماید«السابقون السابقون اولئک المقربون»؛ بنابراین ایشان مقرب‌ترین مسلمان به خداوند هستند.

وی در ادامه افزود: حضرت علی(ع) مجاهد و جنگجویی زبانزدی بودند؛ همچنین این حضرت از طرف شخص پیامبر(ص) به امامت برگزیده شده‌اند و هیچ کس دیگری چنین امتیازی از طرف حضرت رسول اکرم(ص) ندارد.

حجت‌الاسلام فباضی حسینی ادامه داد: هیچ‌کدام از ائمه چهارگانه اهل‌سنت شهید نشدند اما حضرت مولی الموحدین(ع) در حال سجده با ضربه شمشیر به شهادت رسیدند و این نیز از از فضائل و برتری‌های امیرمونان علی(ع) است.

مدرس طرح شجره صالحین خاطرنشان کرد: خداوند تولد حضرت علی(ع) را در کعبه قرار داد تا همگان بدانند که اگر کعبه قبله مسلمانان است، حضرت علی(ع) نیز مترادف با قبله است و هیچ‌وقت نباید فراموش شوند.

وی با اشاره به روایت معروف ثقلین پیامبر اکرم(ص) تصریح کرد: قرآن با ولایت حضرت مولی الموحدین علی(ع) و در کنار اهل‌بیت(ع) تکمیل می‌شود چرا که پیامبر اکرم(ص)‌ فرمودند«انی تارک فیکم الثقلین کتاب‌الله و عترتی اهل‌بیتی لم یفترقا حتی بردا علیه...» و این روایت نشانه ملازم بودن علی(ع) با قرآن کریم است.

حجت‌الاسلام فیاضی حسینی اظهار داشت: بعد از آخرین حج پیامبر(ص)،‌ جایی در دوراهی غدیر که قرار بود مردم از هم جدا شوند، آیه‌ای نازل شد که از پیامبر(ص)‌ خواست تا مطلبی را ابلاغ کند و اگر ابلاغ نکند رسالت بی اثر خواهد ماند.

وی ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) تمام اصول و فروع را انجام داده و ابلاغ کرده بودند، جز این‌که ولی، جانشین و امام امت را معرفی و ابلاغ نکرده بودند و در غدیر باید آن را ابلاغ می‌کردند.

مدرس طرح شجره صالحین اضافه کرد: پیامبر اکرم(ص) در روز غدیرخم حضرت علی(ع) را به عنوان ولی خود معرفی کرد؛ کسانی که می‌پندارند ولی به معنی دوست است، باید بدانند که اعلام دوستی این‌قدر اهمیت ندارد که حضرت رسول اکرم(ص) در آن شرایط سخت، مردم را سه روز نگه دارند و دوستی خود با علی(ع) را ابلاغ کنند.

وی خاطرنشان کرد: اعلام دوستی کردن حضرت رسول اکرم(ص) نسبت به امام علی(ع) ترسی ندارد اما خدا در قرآن به پیامبر(ص) می‌گوید از چیزی نترس و آن را مطرح کن چرا که ما تو را حفظ می‌کنیم؛ بنابراین حضرت علی(ع) در روز غدیر به عنوان ولی و امام معرفی شد.

حجت‌الاسلام فیاضی حسینی با اشاره به مظلمویت امیر‌مؤمنان(ع) ابراز داشت: اولین و مظلوم‌ترین انسان حضرت علی(ع) است؛ وقتی کسی با دو شاهد به محکمه برود، می‌تواند حق خود را بگیرد؛ اما با این‌که بیش از 120هزار نفر در واقعه غدیر شرکت داشتند، حضرت علی(ع) بعد از وفات حضرت رسول اکرم(ص) نتوانستند حق خود را بگیرند و حتی به اندازه انگشتان دست هم کسی با حضرت مولی الموحدین علی(ع) بیعت نکرد.

وی با بیان لزوم دفاع از حق اظهار داشت: دفاع از حق یکی از ویژگی‌های شیعیان راستین است و امروزه هم اگر کسی حق را ببیند و سکوت کند یا در جایی که لازم نیست تقیه کند؛ خدا وی را از غاصبین محسوب می‌کند.

حجت‌الاسلام فیاضی حسینی در پایان گفت: بسیاری از علما جان خود را دادند تا این نهضت به ما برسد و امروزه ما باید در راه دفاع از حق و ولایت تمام تلاش خود را بکنیم تا این نهضت به نسل بعد ما منتقل شود و فرزندان خود را انقلابی تربیت کنیم./997/پ202/ن

ارسال نظرات