۱۴ آبان ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۱۴۵۴۱۰
عمار حکیم:

غدیر پیام اسلام به همه بشریت است

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس اعلای اسلامی عراق با اشاره به این که غدیر تنها به شیعیان تعلق ندارد، تاکید کرد: غدیر، پیام اسلام به همه بشریت است.
سيد عمار حکيم

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید عمار حکیم، رییس مجلس اعلای اسلامی عراق در جشن عید سعید غدیر که شب گذشته از سوی این مجلس در بغداد برگزار شد، پیام غدیر را متعلق به همه بشریت توصیف کرد و گفت: پیام غدیر به طایفه ای خاص و حتی تنها به مسلمانان تعلق ندارد، بلکه پیام اسلام به همه بشریت است و دین از راه غدیر و ولایت الهی به اکمال رسید.

 

وی افزود: یکی از پیام های غدیر این است حکم و اراده از اصول نظریه اسلامی به شمار می آید و این دین تنها شعائر ارتباط با خدا را به مردم نمی دهد، بلکه زندگی عملی را نظم می بخشد و می توان گفت که اسلام، دین زندگی است.

 

حجت الاسلام حکیم تصریح کرد: امام علی (ع) شخصیت بسیار بزرگی است، اما به یک دوره تعلق دارد و امامی دیگر جایگزین وی می شود، اما مسأله بسیار مهم این است که ولایت همچنان ادامه دارد و تا زمانی که جهان برپا باشد ولایت نیز باقی خواهد ماند. ولایت، نقش محوری و اساسی را در زندگی انسان ایفا می کند و کلید همه اصول دین و عامل ترسیخ نشانه های اسلام است.

 

رییس مجلس اعلای اسلام بر لزوم الگو گرفتن مردم از امیرمومنان (ع) تاکید کرد و ادامه داد: آگاهی داشتن از شیوه امام علی (ع) و انجام کارهای خلاف آن به دور از معرفت و صحت است، ادامه راه مولی الموحدین (ع) سبب تحق عزت و کرامت و سعادت دنیا و آخرت می شود.

 

وی خاطر نشان ساخت: کلماتی که در غدیر بیان شد به هیچ وجه قابل تغییر و تاویل نیست و نمی توان این کلمات که بسیار روشن هستند را تغییر داد. ولایت، حافظ نظریه اسلام و مسأله ای الهی و به دور از مسائل شخصی است.

 

سید عمار حکیم به بررسی مساله خلافت انسان در زمین پرداخت و اظهار داشت: حکومت، مضمون کامل خلافت انسان در زمین، اداره امور مردم و تنظیم و حل مشکلات آنان است و هرچه شیوه حکومت به این مسائل نزدیک تر باشد به خلافت الهی نزدیک تر می شویم.

 

رییس مجلس اعلای اسلامی درباره مفهوم حکومت در عراق، گفت: با وجود این که نظام سیاسی عراق اسلامی نیست، اما نظام کنونی یک نظام سیاسی است که به ارزش های اسلامی احترام می گذارد و سیاستمدارانی که احترام خاصی به اسلام قائل هستند نیز به قدرت رسیده اند./980/ب902/ک

ارسال نظرات