۱۶ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۱۴۵۵۷۸
شب گذشته؛

اولین جشنواره غدیر در نجف اشرف آغاز بکار کرد

خبرگزاری رسا ـ اولین جشنواره غدیر، شب گذشته با حضور علما و اندیشمندان اسلامی و غیر اسلامی از پنج قاره جهان در حرم مطهر امام علی(ع) آغاز بکار کرد.
جشنواره بين المللي غدير در نجف اشرف جشنواره بين المللي غدير در نجف اشرف جشنواره بين المللي غدير در نجف اشرف جشنواره بين المللي غدير در نجف اشرف

 

به گزارش خبرگزاری رسا، اولین جشنواره بین المللی غدیر، شب گذشته با حضور علما، اندیشمندان و شخصیت های مختلف اسلامی وغیراسلامی از سی و چهار کشور جهان در حرم مطهر امیرمومنان علی(ع) آغاز بکار کرد.

 

حجت الاسلام شیخ ضیاء الدین، تولیت آستان مقدس امام علی(ع) در مراسم افتتاحیه این جشنواره، گفت: روز غدیراز پیام و نشانه های فراوانی است که همگی در ولایت امیرمومنان علی(ع) خلاصه می شود، ولایت امام علی(ع) مورد اجماع مسلمانان است.

 

وی افزود: تولیت این حرم مطهر با برپایی این جشنواره می خواهند به همه جهانیان اعلام کند همانگونه که مسلمانان آن زمان بر ولایت علی بن ابی طالب(ع) تاکید داشتند هم اکنون نیز اختلافی در این زمینه ندارند.

 

حجت الاسلام ضیاء الدین تصریح کرد: ولایت حضرت امام علی(ع) خورشیدی است که چشم اسلام به آن روشن است و تنها به یک طایفه خاصی از مسلمانان تعلق ندارد، بلکه از آن همه بشریت است.

 

وی در پایان تاکید کرد: بازگشت به واقعیت ولایت امیرمومنان(ع) عامل وحدت مسلمانان سراسر جهان و منبعی از منابع قدرت اسلام به شمار می آید و سبب جاودانگی این دین مبین است.

 

گفتنی است این جشنواره در چهار محور واقعه غدیر و اهمیت آن در اندیشه اسلامیٰ، امیرمومنان علی(ع) در مطالعات معاصر، امام علی(ع) و تفکر انسانی و غدیر در ادب عربی و جهانی با حضور علما و اندیشمندان اسلامی و غیر اسلامی از سراسر جهان به مدت چهار روز در حرم مطهر امام علی(ع) در حال برگزاری است./980/ب902/ک

ارسال نظرات