۱۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۱۴۵۷۸۴

انتقاد آیت الله صفایی بوشهری از کم توجهی به هشدارهای رهبری درباره مسائل فرهنگی

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان بوشهر از عدم توجه به هشدارهای مقام معظم رهبری در خصوص مباحث کلان فرهنگی و سهل انگاری مسؤولان در این زمینه انتقاد کرد و گفت: دشمنان نظام با استفاده از فرصت پیش آمده برای خود در این چند سال از لحاظ فرهنگی ضربه‌های سنگینی به کشور ما به ویژه نظام خانواده‌ وارد کرده‌اند.
آيت الله صفايي بوشهري در افتتاحيه حوزه علميه بوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در جنوب غرب، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، شب گذشته در جلسه شورای فرهنگ عمومی این استان با بیان این که فرهنگ، مجموعه ای از عقاید، آداب، رسوم و سرشت‌هایی است که آثار عملی و تجلّی خارجی و عینی دارد، ابراز داشت: فرهنگ نشان دهنده اعمال و رفتار، کنش و واکنش‌های انسانی که برگرفته از روحیات و ویژگی‌های درونی است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان این که فرهنگ به دو نوع عمومی و خصوصی دسته بندی می‌شود، گفت: شورای فرهنگ عمومی ایران از محصولات اندیشیِ مقام معظم رهبری بوده که همواره مورد تأکید ایشان بوده است.

امام جمعه بوشهر با اشاره به هشدارهای چندین ساله رهبر معظم انقلاب در مورد مباحث کلان فرهنگی و سهل انگاری مسؤولان در جدی گرفتن این هشدارها، خاطر نشان کرد: دشمنان نظام با استفاده از فرصت پیش آمده برای خود در این چند سال از لحاظ فرهنگی ضربه‌های سنگینی به کشور ما به ویژه نظام خانواده‌ وارد کرده‌اند.

رییس شورای فرهنگ عمومی بوشهر مهم ترین شاخصه‌های موفقیت در مدیریت فرهنگ عمومی را برنامه ریزی، داشتن استراتژی واحد، نظارت بهینه و بازتولید پروژه‌های نوین در ارتقا و تثبیت موقعیت فرهنگی دانست و خاطر نشان کرد: شورای فرهنگ عمومی استان باید با برنامه ریزی دانش بنیان، کار جامعه شناسی و روانشناسی فرهنگی بتواند آسیب‌ها و فرصت‌ها، تهدیدها و نقاط ضعف و قوت را شناسایی کرده و اقدامات لازم را به صورت ویژه انجام دهد.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد: با طرح نقشه جامع فرهنگ عمومی استان که در دست اقدام بوده و به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شده است، بتوانیم استان را در عرصه فرهنگی در ساختاری دانش بنیان قرار دهیم.

آیت الله صفایی بوشهری در ادامه این جلسه پیرو گزارشات ارائه شده از سوی مدیرکل سازمان بهزیستی استان بوشهر در خصوص اقدامات علمی و عملی انجام شده در راستای پیشگیری از طلاق در استان، بیان داشت: گزارشات و تحقیقات به عمل آمده در مورد طلاق نشان دهنده بحرانی بودن این مسأله در استان است.

نماینده ولی فقیه در بوشهر منشأ طلاق را انتخاب نادرست افراد در ابتدای زندگی دانست و افزود: عدم توانایی زوجین در مدیریت زندگی نیز از عوامل اصلی طلاق است.

استاد عالی حوزه علمیه بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری این نکته که آثار مخرب طلاق گریبان‌گیر جامعه خواهد شد، خواستار پیگیری جدی مسؤولان و ارائه راهکارهای مناسب در جهت برطرف شدن این معضل در استان شد.

وی با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در رابطه با سبک زندگی و بیان این که بیشترین مشکلات در فضای خانواده و جامعه نشأت گرفته از سبک زندگی است، تصریح کرد: مسؤولان باید به جهت قوام بخشی به سبک زندگی، سعی کنند بر روی سبک زندگی الهی با موضوع «سبک زندگی به رنگ خدا»، کار و تلاش ویژه انجام دهیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر در ادامه این جلسه با تأکید بر اهمیت بسیار کنگره‌ بین المللی پیوست نگاری فرهنگی، از این موضوع به عنوان یک فرصت برای استان یاد کرد و خواستار پیگیری مسؤولان در استانداری و تعیین ردیف بودجه‌ مناسب برای برگزاری این کنگره در استان شد.

امام جمعه بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نزدیکی ماه محرم، این ماه را ماه آموزش آموزه‌های حسینی دانست و بیان داشت: در ماه محرم هر کس می‌تواند باید با محتوا بخشی، این ماه را بیش از پیش حسینی کند.

آیت الله صفایی بوشهری در پایان سخنان خود بر لزوم حمایت جدی مسؤولان از مراکز فعال فرهنگی و مذهبی در ماه محرم تأکید کرد./9454/د102/ج

ارسال نظرات