۱۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۱۴۵۸۵۷

گردهمایی مدیران حوزه علمیه گلستان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست مدیران مدارس علمیه گلستان امروز در مدرسه علمیه امام صادق(ع) مینودشت برگزار شد.
مرکز مديريت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، نشست مدیران مدارس علمیه گلستان امروز در مدرسه علمیه امام صادق(ع) مینودشت برگزار شد.

 

حجت الاسلام مصطفی ملکی، مدیر استانی حوزه علمیه گلستان در این نشست با اشاره به آیه 67 سوره مبارکه مائده، اظهار داشت: همه اندیشمندان شیعه و بسیاری از عالمان اهل سنت تأیید می کنند که این آیه درباره امیرالمؤمنین(ع) و در روز غدیر نازل شده است.

 

مدیر استانی حوزه علمیه گلستان با اشاره به مقام و منزلت حضرت امیر(ع)، ابراز داشت: بسیاری از پژوهشگران بر این اعتقادند که یک سوم از آیات قرآن کریم درباره امام علی(ع) نازل شده است و این مسأله نشان دهنده عظمت و بزرگی این امام همام است.

 

عضو شورای حوزه علمیه گلستان در ادامه با اشاره به توافق حوزه علمیه استان با فرماندهی نیروی انتظامی گلستان، خاطرنشان کرد: در توافقی که فی ما بین حوزه علمیه استان و فرماندهی انتظامی گلستان صورت پذیرفته، مقرر شد اسامی طلابی که خواهان کد نظام وظیفه جهت معافیت تحصیلی هستند از سوی نماینده حوزه علمیه استان به آنان ارائه شود تا برای همه طلاب گلستانی کارت معافیت تحصیلی صادر شود و از این پس طلاب برای دریافت این کارت نیاز به مراجعه حضوری به مدیریت حوزه استان و فرماندهی انتظامی نداشته باشند.

 

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که از فرصت های دوران طلبگی باید استفاده بهینه کرد، ادامه داد: طلاب باید به نحوی درس بخوانند که بتوانند در آینده پاسخگوی نیازها و سوالات جامعه بوده و به صورت صحیح و درست پاسخ را به مردم عرضه کنند.

 

حجت الاسلام ملکی توجه به اخلاق و معنویت را از مسائل مهم و ضروری برای طلاب دانست و گفت: هدف نخست در تحصیل علم، عمل به آن است و در صورتی این علم روح بخش و تأثیرگذار بر جامعه خواهد شد که در کنار آن اخلاق بوده و با عمل ما همراه شود.

 

مدیر حوزه علمیه گلستان با اشاره به این که شرح صدر لازمه یک روحانی و طلبه است، گفت: در روایتی از معصوم(ع) در تعریف شرح صدر، فاصله از دنیا و مادیات، توجه به آخرت و آمادگی برای مرگ قبل از فرارسیدن آمده است.

  

مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع) مینودشت، دنیا طلبی را آفت بسیار بزرگی برای طلاب دانست و تأکید کرد که باید از آن دوری جست.

 

حجت الاسلام سید حسین حسینی نیز در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از مدیران حوزه، اظهارداشت: مدیرن مدارس علمیه مسؤولیت بسیار سختی را داشته و زحمات بسیاری را متقبل خواهند شد که جای تقدیر و تشکر از شما عزیزان دارد.

 

وی ادامه داد: خداوند متعال کار بسیار بزرگی که همان پرورش طلاب است، بر دوش شما نهاده و به شما اعطا کرده است که باید قدر آن را دانسته و محکم و پرقدرت آن را انجام دهید.

 

امام جمعه مینودشت، در ادامه همچنین از مدیر حوزه علمیه استان گلستان نیز تشکر کرد و ابراز داشت: از زحمات حجت الاسلام ملکی نیز باید تشکر ویژه کرد؛ چراکه در طول این مدت زحمات بسیاری را کشیده و حوزه علمیه استان پیشرفت خوبی داشته است.

 

عضو شورای حوزه علمیه گلستان با تأکید بر این که طلاب باید بذاته حس زهد را به همراه داشته باشند، گفت: طلاب باید از ابتدای طلبگی زهد را در خود قوی و مدیران مدارس علمیه در این مسائل نقش بسیار اساسی دارند؛ چراکه اگر یک طلبه از اول این مسائل را در خود تقویت کند، در ادامه راه نیز می تواند آن را حفظ کرده و آن را در خود پرورش دهد.

   

به گزارش خبرنگار رسا، همچنین در این مراسم احکام مدیران و اساتید مدارس علمیه استان گلستان صادر و در نشست مدیران مدارس علمیه استان به آنان اهدا شد. 

 

گفتنی است، این احکام یک ساله بوده و از سوی مدیر حوزه علمیه استان گلستان به مدیران اهدا شده است./950/پ202/ب

ارسال نظرات