۱۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۱۴۵۹۸۳
آیت الله حکیم:

مومنان برائت خود را از جریان های انحرافی اعلام کنند

خبرگزاری رسا ـ یکی از مراجع تقلید نجف اشرف بر لزوم حمایت قاطع مومنان از علما و نمادهای اسلامی و اعلام برائت از اندیشه های افراد و جریان های انحرافی تاکید کرد.
حضرت آيت الله سيد محمد سعيد حکيم از مراجع تقليد نجف اشرف

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید محمد سعید حکیم از مراجع تقلید نجف اشرف در پیامی به بیست و دومین همایش مبلغان عراق که صبح امروز در نجف برگزار شد بر لزوم استفاده از ماه محرم برای گسترش فرهنگ دینی و عقیدتی تاکید کرد.

 

در این پیام که توسط حجت الاسلام سید علاء الحکیم، نماینده وی قرائت شد، آمده است: مبلغان باید اهمیت بزرگداشت عید غدیر در حفظ دین، تجدید قوا و ثبات نسبت به مسائلی که ائمه اطهار(ع) بر آنها تاکید داشته اند را به مردم بازگو کنند.

 

آیت الله حکیم افزود: استفاده از این موسم برای گسترش فرهنگ عمومی دینی و عقیدتی، آشنا ساختن مردم با نمادهای دین و بالا آوردن جایگاه آنان، آشنا کردن مردم با نمادهای انحراف و طاغوت و هشدار به مومنان نسبت به خطرات این افراد به شدت ضروری است.

 

این مرجع تقلید تصریح کرد: مومنان باید به نمادها و علمای خود و تعالیم آنان احترام بگذارند و تنفر و کینه خود را از طاغوت گران و منحرفان اعلام کنند و برائت خود را از این افراد و جریان ها نشان دهند.

 

وی اظهار داشت: مبلغان باید موارد مهمی که اهل بیت(ع) بر آنها تاکید داشته اند را به دقت پیگیری کنند که بازگو کردن واقعه عاشورا یکی از این موارد است و همگان وظیفه داریم حق آن را به خوبی ادا کنیم و وابستگی خود را به واقعه طف نشان دهیم.

 

آیت الله حکیم در بخش دیگری از این پیام نسبت به ادامه کشتار ملت عراق ابراز نگرانی کرد و ادامه داد: تروریست ها نسبت به هدف قرار دادن شهروندان بی گناه عراقی در تجمعات و مراسم های مختلف عادت کرده اند و مسؤولین موظف هستند برحذر باشند و همه تدابیر لازم برای حفظ امنیت شهروندان و جلوگیری از تحقق عملیات تروریستی را برقرار سازند.

 

این مرجع تقلید خاطر نشان ساخت: مبلغان نیز باید ابعاد عقیدتی و اهداف مسمومانه جریان های تروریستی را مورد بررسی و مطالعه دقیق قرار دهند تا با این گروه ها به خوبی آشنا شده و دفاع بیشتری از دین و مردم انجام دهند.

 

در بخش پایانی پیام آمده است: همه مسؤولان باید در جهت برطرف کردن کمبودهای کشور تلاش کنند و اهتمام ویژه ای به مصالح همه شهروندان داشته باشند، مسؤولان باید بدانند این مسؤولیتی که دارند امانتی از سوی مردم است و باید این امانت را به خوبی حفظ کنند./980/ب901/ک

ارسال نظرات