۱۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۱۴۶۰۲۲
رییس موسسه بهداشت معنوی؛

بانوان سربازان صحنه رزم در عرصه عرفان‌های نوظهور هستند

خبرگزاری رسا ـ رییس موسسه بهداشت معنوی گفت: در زمینه رهبری و پایه‌گذاری عرفان‌های کاذب زنان نقش ‌بی‌سابقه‌ای داشتند، 30 درصد از نویسندگان فعال و رهبران فرقه‌ها از میان زنان برخاسته‌اند.
حجت الاسلام حميدرضا مظاهري سيف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حمیدرضا مظاهری سیف، رییس موسسه بهداشت معنوی، امروز صبح در نشست افتتاحیه دوره آموزش مجازی عرفان‌های نوظهور که در مجتمع عالی شهید بنت‌الهدی صدر برگزار شد، گفت: جبهه حق و باطل همواره رویاروی هم بوده و ما باید خود را سرباز این جبهه بدانیم.

وی افزود: عرفان‌ها و جنبش‌های معنوی نوظهور جایگاه خود را یافته، امروز دشمن حق و معنویت نه با سلاح مبارزه با معنویت بلکه به نام معنویت در برابر حق ایستاده است و از گرایش مردم به معنویت استفاده می‌کند.

رییس موسسه بهداشت معنوی اظهار داشت: امروز در دنیا شاهد جریان‌های بی‌شماری هستیم که هرکدام به نام دین یا معنویت مشغول فعالیت هستند، اما اتفاقی که در این عرفان‌های نوظهور پیدا می‌کند فاصله گرفتن از خدا است.

وی با بیان این‌که آمار دقیقی از تعداد عرفان‌های نوظهور وجود ندارد، ابراز داشت: یکی از ویژگی‌های مهم معنویت‌های نوظهور رابطه ویژه‌ای است که با زنان برقرار کرده و در واقع باید گفت نقش زنان در جنبش‌های نوظهور برجسته است.

حجت‌الاسلام مظاهری سیف ادامه داد: جنبش‌های معنوی نوظهور یا عرفان‌های کاذب در کشورهای مختلف با خاستگاه‌های گوناگون پدید می‌آید، در ایران، هند و چین جنبش‌هایی پدید آمده و این فرقه‌های انحرافی در کشورهای اسلامی رو به گسترش است.

 طلاب و حوزه علمیه از ظهور عرفانهای نوظهور غافل بودند

 وی با بیان این‌که مؤلفه‌های بسیاری از این جبنش‌ها به مؤلفه‌های اسلام نزدیک‌تر شده است، خاطرنشان کرد: «راویشانکار» که بزرگ‌ترین فرد معنوی هند شناخته می‌شود، به عراق و پاکستان سفر کرده و سعی می‌کند خود را به جهان اسلام نزدیک کند، تا در نهایت خود را یک رهبر معنوی برای جهان اسلام بداند.

رییس موسسه بهداشت معنوی ادامه داد: امروزه معنویت‌های کاذب را یک ضرورت و یک نیاز واقعی برای بشر می‌دانند؛ تا کنون10 میلیون نسخه از کتاب‌های عرفان‌های نوظهور در ایران منتشر شده و 20 نویسنده در ایران به تبلیغ این عرفان‌های کاذب می‌پردازند.

وی اضافه کرد: عرفان کاذب دشمنی است که وارد خانه ما شده است و ابعاد آن بسیار شیطنت‌آمیز است، بحث از میان برداشتن اسلام نیست، بلکه با استفاده از آموزه‌های دین اسلام و سایر ادیان الهی و غیرالهی، عرفان‌های مختلف را با یکدیگر جمع و عرفان جدیدی را به وجود می‌آورند.

حجت‌الاسلام مظاهری سیف ادامه داد: در این فرقه‌های انحرافی نقش اصلی بر عهده زنان است، اگر در پیروان عرفان‌های کاذب بنگرید، نزدیک 90 درصد از اعضای آنان از جامعه زنان تشکیل یافته است.

وی با اشاره به این‌که در بسیاری از جلسات عرفان‌های کاذب در برابر ده‌ها زن چند نفر مرد وجود دارد، اظهار داشت: اگر زنان طلبه وارد این صحنه برای مبارزه نشوند، این عرصه خالی می‌ماند؛ این کار از عهده مردان برنمی‌آید، عرفان‌های نوظهور در کنار ما رشد کرده و متأسفانه طلاب و حوزه از این امر غافل بودند.

رییس موسسه بهداشت معنوی خاطرنشان کرد: زنان افراد اصلی و مبلغ و تأثیرگذار این فرقه‌های نوظهور شده‌اند، بیش از 60 درصد مبلغان این عرفان‌های نوظهور زن هستند، در واقع حرکت‌دهنده و پیش‌برنده توسعه فرقه‌ها و معنویت‌های کاذب زنان هستند.

 اخلاق فمینیستی عشق و محبت را رأس فضایل میداند

 وی ادامه داد: به عنوان نمونه افراد اصلی در عرفان کاذب «اشو» یا «پائلوکوئیلو» را زنان تشکیل داده‌اند، یا در حلقه اصلی «عرفان حلقه» که به تازگی در ایران به وجود آمده 2 مرد و 8 زن حضور دارند.

حجت‌الاسلام مظاهری سیف با بیان این‌که حتی در جریان‌هایی مانند شیطان‌گرایی که مردانه به نظر می‌آید هم گروندگان و هم مبلغان آن زن هستند و رفتار خشن آنان مانع استقبال زنان نشده است.

وی ادامه داد: در حوزه رهبری و پایه‌گذاری عرفان‌های کاذب زنان نقش ‌بی‌سابقه‌ای داشتند، 30 درصد از نویسندگان فعال و رهبران فرقه‌ها از میان زنان هستند.

رییس موسسه بهداشت معنوی گفت: در فضاهای منفی و مثبت در گذشته زنان نقش رهبری و پایه‌گذاری نداشتند اما روزاروز بر این تعداد افزوده می‌شود.

وی با اشاره به این‌که «باربارا مارکس هوبارد» رهبِرِ رهبران معنوی جهان یک زن است، ادامه داد:این امر بسیار خطرآفرین است؛ در سطح تئوری و ایدئولوژیک هم زنان نقش اصلی را دارند وقتی آموزه‌های الاهیاتی و آموزه‌های اخلاقی را بررسی می‌کنید سرچشمه آن را در الاهیات و اخلاق فمینیستی می‌یابید.

حجت‌الاسلام مظاهری سیف افزود: اخلاق ارسطویی عدالت را یک اخلاق مردانه می‌دانستند، اما در اخلاق فمینیستی  رأس فضایل عشق و محبت است، که این عشق و محبت به روابط آزاد هم کشیده شده است و باید گفت بیشتر عرفان‌های کاذب با تئوری‌ها فمینیستی تبیین می‌شود.

 امروز در دنیا از نام زن سوءاستفاده می شود

 وی اظهار داشت: در حوزه الاهیات فمینیتسی این موضوع به وجود می‌آید که خدای ما یک خدای زنانه است و به این دلیل وارد فازهای عرفانی می‌شوند، آن گروه‌هایی که بحث از خدا می‌کنند خدایی زنانه را در نظر دارند، خدای صرفا مهربان که در درون باید جست و همه خواسته‌های انسان را برآورده می‌کند.

رییس موسسه بهداشت معنوی اظهار داشت: موضوع مادر یا الهه زمین که «گایا» است در بسیاری از این عرفان‌های کاذب مورد تأکید است، در برخی از این عرفان‌ها گایا الهه زمین و مادر خیر و برکت را می‌پرستند و می‌گویند بحران‌های محیط زیست به دلیل فراموشی این الهه است

وی ادامه داد: مباحث الهیات فمینیستی تا کنون نقد و بررسی نشده است، اگر مردی به نقد این الهیات فمینیستی روی بیاورد انگ نفهمیدن به وی می‌زنند و می‌گویند ذهن زنانه معنویت و خدا را این‌گونه درک می‌کند؛ بنابراین پرداختن به این موضوع بر عهده زنان طلبه است.

حجت‌الاسلام مظاهری سیف بیان داشت: اگر زنان پایشان را از عرفان‌های کاذب بیرون بکشند، فعالیت‌های این عرفان‌های کاذب از میان می‌رود، کفر و شرک و بت‌پرستی به اسم زن مطرح می‌شود، و از نام زن سوءاستفاده می‌کنند و باید گفت در حال حاضر سرباز صحنه رزم در عرفان‌های نوظهور زنان هستند./914/پ201/ن

ارسال نظرات