۱۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۱۴۶۱۰۲
امام جمعه زنجان:

فرهنگ اهدای عضو پس از انقلاب اسلامی رواج یافته است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین خاتمی لازمه گسترش فرهنگ اهدای عضو را همکاری خانواده‌‎های بیماران مرگ مغزی دانست و افزود: فرهنگ اهدای عضو در ایران، تا پیش از انقلاب اسلامی وجود نداشت و در طول دهه های اخیر پس از پیروزی انقلاب این اقدام خداپسندانه در کشور رواج یافته است.
حجت الاسلام والمسلمين علي خاتمي، نماينده ولي‌فقيه در استان زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان صبح امروز در همایش همدلی با بیماران، اظهار داشت: یکی از اهداف انقلاب اسلامی ایران، ارتقای سطح رفاه و معیشتی مردم بوده است، که در این میان توجه به گسترش بهداشت عمومی و خدمات درمانی نیز در اولویت بوده است.

 

وی با تأکید بر این‌که نیازمند ورود خیرین عرصه سلامت در عرصه‌های درمانی خانواده‌های نیازمند هستیم، خاطرنشان کرد: خیرین سلامت بزرگترین بازوی کمکی بیماران خانواده های نیازمند هستند، هزینه ای که بیماران برای تهیه دارو و امکانات درمانی پرداخت می کنند، دردی مضاعف بر بیماران است.

 

امام جمعه زنجان خواستار گسترش خدمات شرکت‌های بیمه‌گر شد و گفت: همانگونه که رهبر فرزانه انقلاب تاکید کرده اند، باید شرایط را برای بیماران به گونه ای فراهم کرد که خود و خانواده آنان هیچ دغدغه ای غیر از رفع بیماری نداشته باشند، باید توجه داشت که تأمین هزینه مورد نیاز درمان بیماران خاص از عهده خانواده های آنان ساخته نیست.

 

وی با بیان این‎که دولت نیز به تنهایی توان پوشش مالی و حمایت های مادی بیماران خاص را ندارد، گفت:  باید برای جلوگیری از افزایش روز افزون تعداد بیماران خاص در کشور، نهضت آگاه سازی عموم اقشار جامعه را آغاز کرد، البته رسانه ها نیز باید مردم را نسبت به لزوم اهدای عضو و اهمیت آن در نجات جان بیماران آگاه سازند.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نیت‌های خیر خانواده‌ها در اهدای عضو به نیازمندان در صورت داشتن شرایط لازم اظهار داشت: اهدای عضو از تأکیدات رهبر انقلاب است، ضمن این‌که مراجع عظام تقلید نیز نسبت به مستحب بودن این اقدام ارزشمند فتوا داده‌اند.

 

وی لازمه گسترش فرهنگ اهدای عضو را همکاری خانواده‌های بیماران مرگ مغزی دانست و افزود: فرهنگ اهدای عضو در ایران، تا پیش از انقلاب اسلامی وجود نداشت و در طول دهه های اخیر پس از پیروزی انقلاب این اقدام خداپسندانه در کشور رواج یافته است.

 

همچنین محمد رئوفی نژاد، استاندار زنجان در سخنانی با تأکید بر حمایت از انجمن‌های حمایت از بیماران خاص اظهار داشت: هر نوع خلاء و کمبودی در خدمت رسانی به بیماران قابل قبول نیست، باید انجمن های خیریه در تأمین هزینه های درمانی و دارویی بیماران خاص دولت و خیرین چاره‌اندیشی کنند.

 

وی با اشاره به این‌که بیش از 80 درصد بیماران خاص از خانواده های کم درآمد هستند، ادامه داد: تامین هزینه های درمانی و احداث بیمارستان ها و درمانگاه های تخصصی برای حمایت از بیماران کافی نیست و باید انجمن های خیریه برای حمایت از این بیمارامن وارد عمل شوند./935/پ203/ب

ارسال نظرات