۱۹ آبان ۱۳۹۱ - ۲۲:۱۵
کد خبر: ۱۴۶۱۲۵
نماینده آیت الله سیستانی:

مردم تاوان فساد مسؤولان را می دهند

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه کربلا از حذف سبد کالای یارانه ای در عراق به شدت انتقاد کرد و از این که مردم باید تاوان فساد مسؤولان را بدهند، ابراز تاسف کرد.
شيخ عبدالمهدي کربلايي نماينده آيت الله سيستاني

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از براثا، حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی، نماینده حضرت آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مقدس کربلا که در حرم مطهر امام حسین (ع) برگزار شد از لغو سبد کالای یارانه ای در عراق انتقاد کرد و گفت: لغو سبد کالای یارانه ای و توزیع مبالغی به جای این سبد از سوی شورای نخست وزیری اقدام نادرستی است و سیاستمداران نیز بهانه های غیرقابل قبولی نظیر ریشه کن شدن فساد را عامل این طرح عنوان کردند، اعتقاد داریم که این بهانه ها از اقدام نادرستی که انجام گرفته است به مراتب بدتر است.

 

وی افزود: حذف سبد کالای یارانه ای پیامدهای بد خصوصا برای خانواده های فقیر به همراه دارد، زیرا شهروندان این مبالغ را در امور دیگر صرف می کنند و جایگزینی برای سبد کالای یارانه ای نخواهند داشت.

 

حجت الاسلام کربلایی نسبت به افزایش قیمت کالاها ابراز نگرانی کرد و اظهار داشت: چه کسی تضمین می دهد نرخ مواد غذایی افزایش نمی یابد و بازرگانان قیمت های غیر واقعی را بر کالاها نگذارند. گرچه دولت ضمانت داده است که اجازه افزایش قیمت ها را نمی دهد، اما افزایش قیمت ها در ماه رمضان نشان داد که دولت توانایی جلوگیری از افزایش نرخ کالاها را ندارد.

 

نماینده آیت الله سیستانی ادامه داد: کسانی که مبارزه با فساد را بهانه حذف سبد کالای یارانه ای عنوان می کنند آیا می توانند ضمانت دهند که طرح جایگزین از فساد به دور خواهد بود؟ چرا مردم باید تاوان ناکارآمدی دولت در مبارزه با فساد را پرداخت کنند و چرا مسؤولی که به فساد سازمان خود اعتراف می کند از سمت خود استعفا نمی دهد.

 

خطیب جمعه کربلا با اشاره به مخالفت مراجع تقلید با حذف سبد کالای یارانه ای، تصریح کرد: مراجع تقلید هنگامی که از زبان ملت سخن گفته و با این طرح مخالفت می کنند در پی مصالح کشور هستند و موفقیت دولت را خواستارند./980/ب901/د

ارسال نظرات