۲۱ آبان ۱۳۹۱ - ۲۲:۳۸
کد خبر: ۱۴۶۳۵۱

راه اندازی بخش شیعه‌شناسی در کتابخانه عمومی مازندران

خبرگزاری رسا ـ بخش شیعه‌شناسی مازندران در کتابخانه ابن شهرآشوب ساری راه اندازی شد.
کتابخانه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، بخش شیعه شناسی مازندران عصر یک شنبه 21 آبان‌ماه با حضور مسؤولان استانی در کتابخانه ابن شهر آشوب ساری راه اندازی شد.

 

اسماعیل امامزاده، مدیر کل کتابخانه های عمومی مازندران، در این مراسم با اشاره به این که مازندران سبق تشیع دارد، گفت: مردم دیار طبرستان در تاریخ از نخستین افرادی بودند که اسلام شیعی را پذیرفتند.

 

وی با بیان این که اسلام و دین تشیع برای اولین بار در خارج از شبه جزیره عربستان و در دیار علویان مازندران ترویج شد، ادامه داد: مردم مازندران همواره عاشق ولایت و ائمه اطهار(ع) بوده و همیشه در مسیر تحکیم ارزش‌های دینی در جامعه گام برداشته اند.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران با اشاره به این که بخش شیعه‌شناسی کتابخانه‌های عمومی استان با اعتباری حدود 220 میلیون تومان در سطح کتابخانه های عمومی اسنان راه‌اندازی خواهد شد، خاطرنشان کرد: این بخش در کتابخانه های عمومی مازندران دارای 161 عنوان کتاب است.

 

امامزاده با بیان این که تقویت بخش شیعه شناسی کتابخانه های عمومی استان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این نهاد است، خاطرنشان کرد: در سطح کشور نیز هم اکنون حدود 500 کتاب در بخش شیعه‌شناسی وجود دارد./950/پ202/س

ارسال نظرات