۲۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۱۴۶۶۰۵
آیت الله اراکی:

تشکیل اتحادیه جهانی برای حل مشکلات مسلمانان ضروری است

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در همایش بین‌المللی وحدت اسلامی در پاکستان گفت:دشمنان در کشورهای اسلامی منطقه از جمله سوریه در حال توطئه و تفرقه افکنی بین مسلمانان هستند.
آيت الله محسن اراکي
به گزارش‌ خبرگزاری رسا، آیت الله محسن اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی که در رأس هیأتی از علمای شیعه و اهل سنت ایران درهمایش وحدت امت اسلامی شرکت کرده است، گفت: هشیاری در مقابل توطئه‌های دشمنان اسلام امری لازم است.
دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در این همایش که با حضور جمعی از شخصیت‌های مذهبی جهان اسلام و پاکستان تشکیل شد،افزود: برگزاری این همایش با همت رهبران مذهبی در پاکستان نشان از وحدت بین فرق مختلف اسلامی دارد و حضور شخصیت‌های برجسته این کشور و کشورهای اسلامی نوید وحدت بی‌چون و چرای مسلمانان در برابر توطئه‌های دشمنان اسلام را می دهد.
آیت الله اراکی با تأکید به لزوم، یافتن راهکاری برای حل مشکلات جهان اسلام و سنگ اندازی غرب در مقابل کشورهای اسلامی گفت: وحدت مسلمانان اجازه توطئه و فعالیت‌های تفرقه‌آمیز را از دشمنان اسلام سلب خواهد کرد .
وی با بیان اینکه حضور هزاران نفر از علما و شخصیت های اسلامی در این نشست، وحدتی دیگر در جهان اسلام را به نمایش می‌گذارد، ابراز داشت: پاکستان با برگزاری این نشست در سطح عالی نشان داد که روحانیون و شخصیت‌های برجسته دینی در این کشور دغدغه مشکلات جهان اسلام را دارند و به دنبال اندیشیدن راهکاری برای حل آنها هستند.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پایان تصریح کرد: امت اسلامی باید برای مقابله با چالش‌های پیش رو یک اتحادیه جهانی را تشکیل داده و برای حل مشکلات مسلمانان تلاش کنند.
در ادامه این همایش قاضی حسین احمد، رییس شورای همبستگی ملی پاکستان و از مسؤولان برگزار‌کننده این همایش بین‌المللی گفت: رؤسای جنبش ها و احزاب برجسته اسلامی پاکستان و کشورهای اسلامی با حضور در این همایش بین‌المللی به دنبال ایجاد راه حل برای برطرف کردن معضلاتی هستند که بیگانگان برای مسلمانان درست کرده اند.
رییس شورای همبستگی ملی پاکستان افزود: چنین نشست هایی تاثیر زیادی در جلوگیری از اقدامات عناصر ضد اسلامی، رفع توطئه‌های آنان در گسترش اختلافات فرقه‌ای و پیشبرد اهداف عالیه مسلمانان خواهد داشت.
ازهان اسیب ترک نماینده حزب سعادت ترکیه و مشاور نجم الدین اربکان نخست وزیر سابق این کشور در بخش دیگری از همایش در سخنانی گفت: اسلام نه تنها به یک دین ختم نمی شود، بلکه این دین مبین، الگوی کامل زندگی برای انسان‌ها است.
وی با انتقاد شدید از بی‌تفاوتی سازمان ملل متحد در رفع مشکلات مسلمانان جهان و تحت تأثیر قرار گرفتن این نهاد بین‌المللی از سیاست‌های غرب و به ویژه رژیم نامشروع صهیونیستی، افزود: مسلمانان با همدلی و اتحاد قادر به غلبه بر توطئه‌های عناصر ضد اسلامی کشورهای غربی خواهند بود.
علامه سید ساجد علی نقوی نایب رییس شورای همبستگی ملی پاکستان در این همایش با تاکید بر نیاز پیشبرد هماهنگی‌ها در بین فرق مذهبی با هدف مقابله با توطئه‌های ضد اسلامی در جهان به ویژه در پاکستان گفت: ما باید به مقدسات تمام فرق مذهبی احترام بگذاریم.
رییس شورای علمای شیعه پاکستان افزود: نظام اسلامی باید به صورت کامل در پاکستان اجرا شود، در حقیقت هیچ خشونت و اختلافی بین شیعه و سنی در این کشور وجود ندارد.
در پایان شخصیت‌های برجسته سیاسی، مذهبی همچون حافظ محمد سعید رییس گروه جماعت الدعوة پاکستان، احمد شاه احمد زیی نخست وزیر پیشین افغانستان، علامه محمد امین شهیدی معاون دبیرکل مجلس وحدت مسلمین پاکستان، خالد سومرو عضو مجلس سنای پاکستان، محمد ابراهیم خان رییس حزب جماعت اسلامی پاکستان و اسدالله بوتو رییس حزب جماعت اسلامی پاکستان در همایش بین‌المللی "وحدت امت اسلامی" اظهار داشتند: مقابله با توطئه‌های ضد اسلامی غرب به سرکردگی آمریکا نیازمند وحدت و همبستگی میان مسلمانان جهان است.
شایان ذکر است، همایش دو روزه "وحدت امت اسلامی" که از سوی شورای همبستگی ملی پاکستان برگزار شده، امروز 22 آبان با برپایی نشست‌های تخصصی به کار خود پایان می‌دهد. /907/د102/ع
ارسال نظرات