۲۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۱۴۶۷۶۰
مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان:

بیان صحیح نهضت حسینی سبب خنثی‌سازی شبهه‌افکنی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به در پیش بودن ماه محرم، بصیرت و آگاهی را مهم‌ترین پیام نهضت حسینی عنوان کرد و گفت: تبیین اهداف متعالی قیام عاشورا امروز وظیفه اصلی وعاظ و خطبا است.
مدير کل تبليغات اسلامي گيلان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام جمال یاری، مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان، امروز در جمع مبلغان مرکز استان با اشاره به در پیش بودن ماه محرم، بصیرت و آگاهی را مهم ترین پیام نهضت حسینی عنوان کرد و گفت: تبیین اهداف متعالی قیام عاشورا امروز وظیفه اصلی وعاظ و خطبا است.

 

وی با اشاره به این که نهضت حسینی و واقعه عظیم عاشورا مملو از درس و عبرت های بصیرت بخش است، افزود: مبلغان باید در ماه محرم با تبیین صحیح نهضت حسینی سبب تقویت بصیرت در جامعه شوند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان این که درک مناسب پیام عاشورا راه صحیح را به ما نشان خواهد داد، خاطرنشان کرد: توسل به امام حسین(ع) می تواند عامل سعادت انسان در دنیا و آخرت شود.

 

حجت الاسلام یاری با تأکید براین که فلسفه عزاداری سالار شهیدان را باید منطقی و عالمانه تبیین کنیم، تصریح کرد: بیان صحیح این نهضت عظیم سبب خنثی شدن شبهه افکنی‌ها و تهدید‌های جدی می‌شود همان تهدیدهایی که فلسفه قیام عاشورا را نشانه گرفته‌اند.

 

وی با بیان این که عزاداری‌های محرم و صفر بسیار ارزشمند هستند، ادامه داد: علاقه مندان به نهضت حسینی باید از هم‌اکنون خود را برای برپایی باشکوه مراسم عزاداری سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) آماده کنند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان این که عاشورا در زمان حیات ما از ماندگار‌ترین حقیقت‌های هستی است، تصریح کرد: عاشورا ترسیم کننده متعالی‌ترین جلوه‌های حیات است که باید این امر برای نسل کنونی جامعه تبیین شود.

 

حجت الاسلام یاری، شناساندن آموزه‌های جاودانه کربلا به نسل امروزی را مسأله‌ای بسیار مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: اگر جوانان با این آموزه‌ها آشنا شوند مشکلات بسیاری از جامعه رفع می‌‌شود و هجمه‌های فرهنگی دشمنان نیز کارساز نخواهد بود.

 

وی با اشاره به این که نهضت امام حسین(ع) بعد از گذشت هزار و 400 سال ماندگار است و عشق و محبت حضرت سیدالشهدا(ع) چون آتشی فروزان در قلب شیعیان، خاموش‌نشدنی است، خاطرنشان کرد: یکی از رازهای ماندگاری واقعه عظیم عاشورا، زحمات پیام رسان کربلا حضرت زینب(س)، است که با خطبه‌های آتشین خود پیام عاشورا را به گوش عالمیان رسانید و امروز نیز این وظیفه سنگین و مهم بر عهده علما، خطبا و ذاکران اهل بیت(ع) است که حقیقت پیام قیام حسینی را آن‌چنان که سزاوار است به همه آزادگان جهان ابلاغ کنند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان، بصیرت و معرفت را از ارکان مهم عزاداری دانست و از مسؤولان هیأت ها و مساجد خواست تا در برنامه های خود خود از روحانیان استفاده کنند تا شور حسینی همراه با شعور حسینی باشد.

 

وی ادامه داد: حرکت امام حسین (ع) موجب ترویج فرهنگ ظلم‌ستیزی شد و امروز هر چه داریم به برکت سیدالشهدا و فرهنگ عاشورا است و هشت سال دفاع مقدس ما به برکت سیدالشهدا بود و اندیشه‌های بلند امام که فرمودند هرچه داریم از محرم و عاشوراست.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان گفت: محرم و عاشورا آنقدر برکت برای جامعه ما داشته که قابل شمارش نیست و هویت شیعه به محرم است و محرم، غدیر و مهدویت اضلاع سه‌گانه هویت شیعه را تشکیل می‌دهند و از همین‌رو نیز در کانون توجه دشمن هستیم.

 

وی ادامه داد: ماه محرم فرصت مناسبی برای روحانیان است تا معارف دین اسلام و اهل بیت(ع) را در بین اقشار مختلف جامعه تبیین کنند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به این که ماه محرم و صفر ماه عزاداری سرور و سالار شهیدان است، خاطرنشان کرد: در این ماه دوست‌داران و عاشقان این امام بزرگوار از واقعه کربلا حزن و اندوه‌ فراوان دارند و به خاطر این واقعه مراسم سوگواری باشکوهی را هر ساله برگزار می‌کنند.

 

حجت الاسلام یاری اضافه کرد: مسلمانان در ماه محرم امسال مراسم عزاداری سیدالشهدا (ع) را نسبت به سال‌های گذشته باشکوه‌تر برگزار می‌کنند.

 

وی با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) مبنی بر این که «ما هرچه داریم از ماه محرم و صفر است»، اذعان کرد: انقلاب اسلامی ایران با الگوگیری از انقلاب عاشورا توانست با دشمنان اسلام مبارزه کند و آزادگی، استقلال و مقاومت خود را با پیروزی به جهانیان اثبات کند./950/پ202/س

ارسال نظرات