۲۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۱۴۶۷۸۳

اعزام بیش از 1200 مبلغ دینی به نقاط مختلف استان زنجان

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان از فعالیت یک هزار و 200 مبلغ در زنجان همزمان با ماه‌های محرم و صفر خبر داد.
اعزام مبلغين

حجت‌الاسلام علی دشتکی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، به تشریح فعالیت‌های این مرکز در آستانه فرا رسیدن ماه های محرم و صفر پرداخت و اظهار داشت: همزمان با ماه‌های محرم و صفر یک هزار و 200 مبلغ در نقاط مختلف شهری و روستایی این استان فعالیت خواهند کرد.

 

وی با بیان این‌که سال گذشته 82 درصد برنامه‌های ماه محرم با محوریت مساجد برگزار شد، گفت: 9 درصد برنامه‌های این ماه در حسینیه‌ها و هفت درصد در تکایا و تنها دو درصد برنامه‌های ماه محرم در سال گذشته در منازل برگزار شده بود که سیاست ستاد محرم استان برگزاری برنامه‌های این ماه با محوریت مساجد است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان این‌که 76 درصد هیأت‌های مذهبی در سال گذشته در برنامه‌های خود از سخنرانی استفاده کردند، تصریح کرد: سال گذشته 27 درصد برنامه‌های ماه محرم با محوریت قرآن و تفسیر بود، که قرار است امسال نیز برنامه های قرآنی با گستردگی بیشتر در مساجد و هیأت های حسینی برگزار شود.

 

حجت الاسلام دشتکی با اشاره به این‌که فعالیت تبلیغی روحانیان اعزامی با محوریت مساجد خواهد بود، ادامه داد: محوریت جوانان در مجالس مذهبی، اجرای سخنرانی مذهبی، توجه ویژه به نماز اول وقت و برگزاری نماز ظهر عاشورا در استان زنجان و همچنین برنامه‌ریزی‌ برای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر از مهم ترین اولویت‌های تبلیغی روحانیان اعزامی خواهد بود.

 

وی از فعالیت 800 مداح در یک هزار و 400 هیأت مذهبی استان زنجان خبر داد و گفت: سعی شده تا رهنمودهای مقام معظم رهبری در راستای توجه به سبک زندگی اسلامی در برنامه‌های مختلف ماه محرم مورد تأکید قرار ‌گیرد، ضمن این‌که نظارت ‌های لازم به برنامه‌های ماه محرم با جدیت بیشتر انجام خواهد شد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه ماه محرم فرصتی برای تببین اهداف و فلسفه قیام حضرت سیدالشهدا(ع) است، افزود: با توجه به وضعیت داخلی و خارجی کشور در عرصه‌های مختلف و فشارهای استکبار به نظام جمهوری اسلامی، برنامه‌های ماه محرم با حساسیت ویژه‌ای برگزار خواهد شد./935/پ202/ب

ارسال نظرات