۲۵ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۱۴۶۹۷۴
استاد حوزه علمیه:

تقویت بصیرت و معرفت دینی محور برنامه های ماه محرم باشد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه بر ضرورت انتقال پیام عاشورا به نسل جوان تأکید کرد و گفت: افزایش بصیرت و معرفت دینی باید مهم ترین هدف برنامه های ماه محرم باشد.
امام جمعه محمود آباد

حجت الاسلام عبدالله اسماعیلی، استاد حوزه علمیه و امام جمعه محمودآباد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد با بیان این که حماسه عظیم عاشورا به همگان آموخت که باید در برابر ظلم و ستم ایستادگی کرد و به مقابله با زورمداران پرداخت، گفت: امام حسین(ع) در راستای احیای امر به معروف و نهی از منکر و ترویج ارزش ها وارد میدان شد که این اهداف ارزنده سبب ماندگاری قیام عاشورا برای همیشه تاریخ شد.

 

وی با اشاره به این که برنامه های ماه محرم در ایران اسلامی به صورت خودجوش و در راستای عشق و ارادت والای مردم این سرزمین به حضرت سیدالشهدا(ع) انجام می شود، خاطرنشان کرد: هیچ کوششی در راستای ترویج پیام عاشورا بدون اجر و تلاش باقی نخواهد ماند و این عرض ارادت ها به خاندان عصمت و طهارت در نامه اعمال همگان ثبت خواهد شد و مورد توجه خاص امام حسین(ع) خواهد بود.

 

امام جمعه محمودآباد با تاکید بر این که پیام حماسه عاشورا به نسل جوان جامعه انتقال یابد، گفت: هر انسان مسلمانی وظیفه دارد تا در راستای ترویج و گسترش پیام ارزنده واقعه عاشورا اهتمامی والا و شایسته داشته باشد.

 

حجت الاسلام اسماعیلی با بیان این که امروز ندای «هل من ناصر ینصرنی» تجلی آن در رهبر معظم انقلاب به گوش می رسد، بیان داشت: ما هم وظیفه داریم از حریم والای ولایت دفاع و با سالار شهیدان پیمان بندیم که هیچ گاه دست از ولی فقیه برنخواهیم داشت.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به این که ماه محرم یکی از فرصت های تبلیغی ارزنده در راستای ترویج ارزش های والای دینی در جامعه است، گفت: باید برنامه ریزی مدون و سازمان دهی شده ای وجود داشته باشد تا از این دست فرصت های شایسته به بهترین نحو ممکن و در جهت تقویت بصیرت عاشورایی در عموم جامعه بهره گرفته شود.

 

وی با بیان این که عوامل برگزاری مجالس عزای امام حسین(ع) باید دقت کافی را در برگزاری برنامه ها داشته باشند تا به بهترین نحو ممکن برگزار شود، خاطرنشان کرد: برنامه ریزی برگزاری مراسم عزاداری باید به گونه ای باشد تا هدف نهایی آن بصیرت افزایی و ارتقای معرفت دینی مردم باشد.

 

امام جمعه محمودآباد با تاکید بر این که خطبا و مداحان به تبیین ابعاد گسترده قیام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) بپردازند، گفت: محرم به عنوان قلب تپنده مذهب شیعه محسوب می شود که باید عزاداری ماه محرم با ترویج دین مداری و ارزش محوری همراه باشد.

 

حجت الاسلام اسماعیلی با بیان این که برگزاری مراسم عزاداری متمرکز امری ارزنده است که باید به آن توجه شود، خاطرنشان کرد: پیشنهاد می شود تا در شب تاسوعا اجتماع عمومی مردم با اجرای برنامه های سوگواری و سخنرانی با حضور هیأت های مذهبی برگزار شود./950/ت302/ب

ارسال نظرات