۲۵ آبان ۱۳۹۱ - ۲۰:۱۰
کد خبر: ۱۴۷۰۲۸
نماینده آیت الله سیستانی:

اگر امام حسین نبود ما قائل به قداست یزید می شدیم

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه شهر مقدس کربلا با تاکید بر اینکه امام حسین(ع) عامل ادامه اسلام اصیل محمدی است، گفت: اگر امام حسین(ع) نبود ما قائل به قداست یزید می شدیم.
سيد احمد صافي نماينده آيت الله سيستاني

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید احمد صافی، نماینده حضرت آیت الله سیستانی در مراسم تبدیل پرچم حرم مطهر حضرت اباالفضل العباس(س) که دقایقی پیش در فضایی معنوی برگزار شد، گفت: از سرزمین مقدس کربلا به همه آزادگان جهان، کسانی که در برابر طاغوت ایستادند و هم اکنون نیز در حال مبارزه با استکبار هستند، کسانی که از گذشته تاکنون راه امام حسین(ع) را ادامه می دهند، به قامت هایی که هیچگاه در برابر ظلم و استکبار خم نشدند، به کسانی که حسین(ع) در دلشان وجود دارد، به امت هایی که از ندای حسین(ع) به لرزش درآمده و بپا خواستند و به امت هایی که از سیدالشهدا(ع) معنای انقلاب و مقاومت در برابر استکبار را فراگرفتند، درود می فرستم.

 

وی افزود: دست همه برادران عراقی که شعائر را در کوچه ها و خیابان ها و زیرزمین ها و به دور از چشم ظالمان و طاغوت گران انجام دادند و از راه های سخت و پیچیده به سوی کربلا پیاده روی کردند، به برادرانی که لذت مقاومت در راه حسین(ع) را چشیدند، به کسانی که خدمت به امام حسین(ع) که آرزوی همه ما به شمار می آید را افتخاری برای خود دانستند، به شهدایی که از دنیا رفتند لیکن همچنان زنده هستند و در کنار ما قرار دارند، به کسانی که لرزه بر اندام دشمن انداختند، به مادرانی که فرزندان خود را به مدرسه حسین(ع) رهنمود ساختند را می بوسم و بر آنها درورد می فرستم.

 

حجت الاسلام صافی تصریح کرد: ما میان حرم امام حسین(ع) و حرم حضرت اباالفضل(س) قرار داریم، در مکانی ایستاده ایم که همه کره زمین را نورانی ساخته است. امشب موسمی آغاز می شود که دل ها پیش از بدن ها به سوی آزادی و عشق گام برمی دارند، امشب همه جهانیان از حسین(ع) سخن می گویند و معنای حسین(ع) را می فهمند.

 

نماینده آیت الله سیستانی ادامه داد: کسی که در دنیا عمری گذرانده و حسین(ع) را نفهمد زندگی و عمر خود را تباه کرده است. ماه محرم، ماه حسین(ع) است، ماه تعقل و بصیرت و شعائر است، ماهی است که قدرت ها را به لرزه درمی آورد و ماه عبودیت به خدا و فهمیدن معنای صبر به شمار می آید.

 

وی با اشاره به این که اگر امام حسین(ع) نبود، اسلام واقعی وجود نداشت، تاکید کرد: اگر حسین(ع) نبود ما هم اکنون به اسم یزید قداست قائل بودیم، نماز و روزه ای نمی شناختیم و در بدترین وضعیت ممکن قرار داشتیم. امام حسین(ع) و حضرت اباالفضل(س) کشتی نجات و رحمت هستند و ما باید به خاطر این نعمت از خداوند متعال شکرگذار باشیم.

 

خطیب جمعه کربلا خاطر نشان ساخت: به سید الشهدا(ع) تمسک جویید، به یاری حسین(ع) بشتابید و در مجالس حسینی شرکت کنید، از رایحه حسینی دور نشوید. سرزمین کربلا بیش از هزار سال است که تا ندای یاری طلبی سر می دهد و تا هنگامی که صاحب پرچم و انتقام نیاید همچنان فریاد «هل من ناصر ینصرنی» را فریاد می زند. امام حسین(ع) و یاران و اهل بیتش به ما معنای زندگی را یاد دادند و از خداوند متعال می خواهم نعمت حسین(ع)، موالات محمد و آل محمد(ص)، احیای مراسم عاشورا و تقرب به خداوند از راه شعائر حسینی را به ما همچنان عطا فرماید./980/ب901/د

ارسال نظرات