۲۶ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۱۴۷۰۶۷
امام جمعه آمل:

ولایت مداری ملت ایران به برکت حماسه عاشورا است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آمل با بیان این که امنیت و ولایت مداری ملت ایران اسلامی به برکت حماسه عاشورا است، گفت: ملت ایران پیمانی ارزنده با امام حسین(ع) دارند و مراسم عزاداری ایشان هر ساله با شکوه تر از سال گذشته برگزار می شود.
حجت الاسلام رحماني؛ امام جمعه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، امام جمعه آمل امروز در خطبه های نماز جمعه شهرستان با بیان این که تقوا پوشش زیبایی است که فقط در قامت انسان رسا است، گفت: تقوا می تواند در جان های هر انسان با معنویتی نقش ببندد و دلیلش این است که اگر تقوا در وجود ما نباشد روز آخرت زمان رسوایی ما خواهد بود.

 

وی با تاکید بر این که تقوا موجب آرامش خاطر و دوری از دغدغه ها می شود، بیان داشت: تقوا به معنی سپردن امور به دست حضرت حق و حرکت به سمت او است که می تواند سرنوشت ساز باشد.

 

امام جمعه آمل با اشاره به این که محبت اهل بیت می تواند نقش اساسی در تقوا محوری انسان داشته باشد، خاطرنشان کرد: انسان باید سعی نماید تا با تهذیب نفس و تکامل معنوی زمینه سعادتمندی و رستگاری دنیا و آخرت خود را تامین کند.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با بیان این که انسان باید تلاش کند تا در راستای الگوگیری از سیره معصومین همت والایی داشته باشد، گفت: حرکت در مسیر اهل بیت موجب رستگاری آدمی شده و سبب خواهد شد تا انسان مورد الطاف ویژه معصومین قرار گیرد.

 

استاد حوزه علمیه آمل با تاکید بر این که حماسه عاشورا به سبب بصیرت والای امام حسین(ع) و هفتاد و دو تن از یاران با وفایش شکل گرفت که تا آخرین لحظه بر پیمان والای خویش استوار بودند، بیان داشت: این حماسه به ما درس دینداری و مقابله با ظلم و ستم را آموخت که همگان وظیفه ترویج این فرهنگ ارزنده را داریم.

 

وی با بیان این که امنیت و ولایت مداری ما به برکت حماسه عاشورا است، گفت: ملت ایران پیمانی ارزنده با امام حسین(ع) دارند و مراسم عزاداری ایشان هر ساله با شکوه تر از سال گذشته برگزار می شود.

 

امام جمعه آمل با اشاره به این که مبلغان و مداحان وظیفه ای مهم و اساسی در این ایام بر عهده دارند، بیان داشت: اگر می خواهیم که خون پاک امام حسین(ع) اثرگذار باشد خودمان باید عامل بوده و در راستای ترویج فرهنگ عاشورایی تلاش کنیم.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با بیان این که برگزاری مراسم عزاداری نباید به گونه ای باشد که موجب ناراحتی مردم را فراهم کند و باید نهایت نظم در برنامه ها وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: متولیان و دستگاه های فرهنگی مذهبی باید اهتمام ویژه ای را در برگزاری باشکوه مراسم عزاداری داشته باشند.

 

وی در پایان با تاکید بر این که نباید در برنامه های ماه محرم به امور حاشیه ای توجه شده و باید بصیرت افزایی و آگاهی بخشی سرلوحه امور برگزارکنندگان مراسم ها باشد، گفت:ما باید سعی کنیم تا رکورد دار دین و آداب باشیم که این امر ارزنده می تواند مثمرثمر واقع شود./950/پ202/ب

ارسال نظرات