۲۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۱۴۷۱۴۷
همزمان با آغاز محرم؛

اعزام 1300 مبلغ به نقاط مختلف استان آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی از اعزام یک هزار و 300 روحانی و مبلغ دینی به نقاط مختلف شهری و روستایی استان خبر داد.
اعزام مبلغ، تبليغ

حجت الاسلام حمید عظیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی به تشریح ویژه‌ برنامه‌های گرامیداشت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در استان پرداخت و اظهار داشت: همچون سال‌های گذشته همزمان با فرا رسیدن ماه محرم تعداد قابل توجهی از مبلغان بومی و غیربومی به مناطق مختلف استان اعزام می شوند.

 

وی از اعزام یک هزار و 300 روحانی و مبلغ دینی به نقاط مختلف شهری و روستایی استان خبر داد و خاطرنشان کرد: از این تعداد مبلغ، 450 روحانی اعزامی از حوزه علمیه قم هستند که با حضور در سراسر استان برای ترویج احکام دین مبین اسلام و تبیین ارزش‌های نهضت حسینی اعزام شده‌اند.

 

حجت الاسلام عظیمی با اشاره به این‌که مبلغان در دورافتاده‌ترین روستاهای استان نیز حضور خواهند یافت، تصریح کرد: بحث اعزام مبلغ دینی به مناطق زلزله‌زده ارسباران با وجود برودت آب و هوای منطقه‌ای در اولویت قرار دارد که این مسأله در روستاهای زلزله‌زده به مراتب چشمگیر خواهد بود.

 

وی از برپایی نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی محرم از سوی هیأت‌های عزاداری در سطح استان خبر داد و گفت: بیش از 50 مرکز فرهنگی در سطح شهر تبریز محصولات فرهنگی محرم را به دور از هرگونه آسیب و موافق با سیاست‌های ستاد ساماندهی شئون فرهنگی عرضه می‌کنند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی برگزاری دوره‌های آموزشی روحانیان، کنگره شعر عاشورایی، همایش روحانیت، مداحان و مسؤولان هیأت های مذهبی استان را از برنامه های شاخص این مرکز برشمرد و از انتشار کتب اشعار رثایی پرمحتوا و غنی عاشورایی خبر داد.

 

حجت الاسلام عظیمی گفت: پس از برگزاری کنگره شعر عاشورایی، اشعار پرمحتوا و بدون آسیب چاپ و در اختیار دو هزار مداح هئیت‌های عزاداری سطح استان قرار گرفته است، افزون بر این پرچم های عزاداری حضرت سید الاشهدا(ع) نیز در خیابان ها و معابر تبریز به صورت منظم نصب شده است.

 

وی دیدار اعضای ستاد مشترک برگزاری آیین مناسبت های مذهبی تبریز با آیت الله شبستری، اقامه نماز ظهر و عصر تاسوعا و عاشورای حسینی در مصلای امام خمینی(ره)، برگزاری اجتماع بزرگ عزاداران عاشورایی در میدان ساعت را از دیگر برنامه های ستاد مشترک مناسبت های مذهبی در ایام محرم برشمرد.

 

حجت الاسلام عظیمی زنده نگه داشتن آرمان امام حسین(ع) را عامل بقای اسلام دانست و تصریح کرد: برگزاری آیین های عزاداری حسینی سال به سال پررنگ تر می شود و این حقیقت همان پیروزی خون بر شمشیر است که الهام‌بخش تمام آزادیخواهان و عدالت‌جویان عالم بوده است./935/پ202/ب

ارسال نظرات