۲۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۱۴۷۱۶۷

دیدار مسؤولان دفتر نمایندگی وزارت خارجه مازندران با آیت الله طبرسی

خبرگزاری رسا ـ آیت الله طبرسی در دیدار با رییس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در مازندران بر ضرورت ارتباط برون مرزی این استان تأکید کرد.
 آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار با رییس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان بر ضرورت ارتباط برون مرزی این استان تأکید کرد.

 

وی به پتانسیل های مناسب استان مازندران در بخش های مختلف اشاره کرد و گفت: باید از این ظرفیت های موجود در جهت توسعه اقتصادی استان بهره گرفت.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که متأسفانه برخی از کشورهای همسایه هنوز نسبت به پتانسیل های این استان آگاهی کافی ندارند، خاطرنشان کرد: راه اندازی دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه می تواند زمینه ساز تقویت روابط خارجی این استان را فراهم کند.

 

آیت الله طبرسی ارتباط برون مرزی را موجب شکوفایی اقتصادی استان دانست و تصریح کرد: به منظور تحقق این مسأله مهم باید ارتباط های برون مرزی مازندران بیشتر تقویت شود.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که راه اندازی دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان انگیزه توسعه صادرات را افزایش خواهد داد، گفت: باید تلاش کنیم تا نرخ سرمایه گذاری در استان تقویت شود.

 

امام جمعه ساری به ظرفیت های کشاورزی و صنعتی مازندران اشاره کرد و افزود: باید از این ظرفیت های مناسب به منظور شکوفایی استان در بخش های مختلف استفاده کنیم.

 

رییس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در مازندران نیز در این دیدار با اشاره به این که تاکنون هفت دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه در استان های کشور افتتاح شده است، گفت: با آغاز فعالیت این دفتر، مازندران در بخش های بازرگانی، گردشگری و صدور ویزا فرودگاهی و اسناد خارجی به صورت بین المللی عمل خواهد کرد.

 

وی به نقش دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه استان ها در توسعه روابط بین المللی اشاره کرد و گفت: این دفتر نمایندگی می تواند در توسعه اقتصادی و بین المللی اثرگذاری مطلوبی داشته باشد./950/پ202/ب

ارسال نظرات