۲۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۱۴۷۱۷۸

ممانعت از حضور یک نویسنده یهودی ضد اسرائیلی در نمایشگاه کتاب آمریکا

خبرگزاری رسا ـ یک نویسنده صاحب نام یهودی که به شهرک سازی صهیونیست ها در کرانه باختری اعتراض کرده بود از حضور در یک نمایشگاه کتاب در آمریکا محروم شد.
پرچم اسرائيل

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روزنامه اسرائیلی یدیعوت آهارونوت، سازمان دهندگان یک نمایشگاه کتاب در آتلانتای آمریکا از حضور و سخنرانی از پیش برنامه ریزی شده نویسنده ای یهودی به نام پیتر بینارت در این نمایشگاه ممانعت کردند. علت این تصمیم تعجب برانگیز انتقاد بینارت از شهرک سازی صهیونیست ها در کرانه باختری عنوان شده است.


پیتر بینارت در مصاحبه با خبرنگاران گفت: تجربه به من آموخته است که وقتی چنین انتقاداتی می کنی تو را بایکوت می کنند.


بینارت یکی از 52 نویسنده ای است که قرار بود در فستیوال کتاب مرکز یهودیان آتلانتا شرکت و سخنرانی کنند اما به علت فشار یهودیان آتلانتا و مخالفت آنان با حضور وی، برگزارکنندگان این فستیوال تصمیم گرفتند حضور وی را لغو کنند.


گفتنی است بینارت یک وبلاگ نویس مشهور و استاد روزنامه نگاری و علوم سیاسی در دانشگاه نیویورک است. وی در آخرین کتاب خود با عنوان "بحران صهیونیسم" سران رژیم صهیونیستی را به علت شهرک سازی در سرزمین های اشغالی و رئیس جمهورهای آمریکا را به علت حمایت کورکورانه از آنان به باد انتقاد گرفت.


به نوشته یدیعوت آهارونوت از نظر بسیاری از صهیونیست ها چنین انتقادات آشکاری نسبت به اسرائیل و سران آن، از جمله بنیامین نتانیاهو که آشکارا از شهرک سازی در مناطق اشغالی حمایت می کند پسندیده نیست، به خصوص آن که به قول این روزنامه یکی از هم قبیله های خودشان چنین انتقاداتی را مطرح کند./990/
ب902/ک

ارسال نظرات