۲۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۰
کد خبر: ۱۴۷۱۸۴
در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی؛

تظاهرات ضد اسرائیلی در سراسر دنیا برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ هزاران نفر در سراسر دنیا در اعتراض به حمله اسرائیل به غزه به خیابان ها ریختند و مخالفت خود را با سیاست های اشغالگرانه رژیم صهیونیستی نشان دادند.
اسرائيل

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبکه تلویزیونی راشاتودی، حمله هوایی اسرائیل به نوار غزه اعتراضات فراوانی را در سراسر دنیا به همراه داشته است. هزاران نفر از مردم در خاورمیانه، کشورهای غربی و اروپا به خیابان ها آمدند تا همبستگی خود را با فلسطینیان نشان دهند.


در قاهره پایتخت مصر هزاران نفر از تظاهرات کنندگان روز جمعه با حضور در خیابان ها مخالفت خود را با حمله اسرائیل نشان دادند. آنان شعار می دادند: میلیون ها نفر از ما به غزه خواهد رفت و جان خود را فدای فلسطین خواهیم کرد.


در شهر رام الله در کرانه باختری رود اردن نیز مردم در حمایت از غزه تظاهرات کردند.


در لبنان هزاران نفر در کمپ های آوارگان فلسطینی در شمال و جنوب این کشور خشم خود را نسبت به حمله اسرائیل به غزه نشان دادند.


در ایران نیز مردم هفتصد شهر پس از اقامه نماز جمعه در تظاهرات ضد اسرائیلی شرکت کردند و شعارهای ضد اسرائیلی و ضد آمریکایی سر دادند.


در بیت المقدس شرقی نیز فلسطینیان با پرتاب سنگ به سوی نیروهای امنیتی، بستن جاده ها و آتش زدن لاستیک ها اعتراض خود را نشان دادند.


از سوی دیگر واکنش های بین المللی نیز نسبت به حمله اسرائیل به غزه ادامه دارد.


وزرای خارجه کشورهای عربی روز گذشته در قاهره یک نشست اضطراری تشکیل دادند تا پیامدهای حمله اسرائیل به غزه را بررسی کنند.


شورای امنیت سازمان ملل نیز یک نشست اضطراری در این رابطه تشکیل داد. پس از این جلسه، سازمان ملل بدون اشاره به تجاوز اسرائیل و حق مردم مظلوم فلسطین در دفاع از خود تنها خواستار پایان خشونت ها در غزه شد و هیچ راه حلی نیز در این مورد ارائه نکرد.
دبیرکل سازمان ملل نیز قرار است هفته آینده از سرزمین های اشغالی دیدن کند.


رفیق عبدالسلام، وزیر خارجه تونس، نیز امروز به همراه دوازده وزیر دیگر وارد غزه شد. این سفر پس از دیدار روز جمعه هشام قندیل، نخست وزیر مصر، از غزه صورت می گیرد.


قندیل در این سفر گفته بود: آنچه که من در غزه شاهد آن هستم یک فاجعه است و من نمی توانم در قبال آن ساکت بمانم. تجاوز اسرائیل باید متوقف شود. مصر از فلسطینیان حمایت می کند./990/ ب902/ک

 

 

ارسال نظرات