۲۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۱۴۷۲۳۵
در مقطع کارشناسی ارشد؛

دانشکده تربیت مدرس قرآن کریم مشهد دانشجو می‌پذیرد

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشکده تربیت مدرس قرآن کریم مشهد، گفت: این دانشکده در مسیر نیروهای مستعد، اقدام به گزینش طلاب در مقطع کارشناسی ارشد در دو رشته تفسیر قرآن و علوم قرآن کرده است.
نشست خبري دانشکده قران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام غلامرضا زارع، رییس دانشکده تربیت مدرس قرآن کریم مشهد، روزگذشته در نشست خبری که در محل این دانشکده در مشهد برگزار شد، گفت: دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم تنها مرکزی است که به صورت خاص در کشور به تربیت دانشجو در رشته‌های مختلف قرآنی می‌پردازد.

 

وی افزود: این دانشگاه با اهدافی مثل تربیت نیروهای متعهد برای نشر احکام نورانی قرآن، ایجاد جامعه انسانی و متعهد و نیز حاکم کردن قرآن کریم در جامعه تشکیل شده که همه رشته‌های آن قرآنی بوده و دانشجویان آن نیز از لحاظ اخلاقی، تربیتی و شئون اجتماعی دارای ویژگی‌های خاصی هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: این دانشگاه در سال 1362 تشکیل شد و به تدریج در کشور به دانشکده‌های آن افزوده شد که اکنون 23 دانشکده دارد و در مشهد با عنوان تربیت مدرس قرآن کریم مشغول به فعالیت است.

 

رییس دانشکده تربیت مدرس قرآن کریم مشهد، تصریح کرد: دانشکده مشهد یکی از چهار دانشکده تخصصی است که سال 1380 در رشته‌های علوم قرآن و فنون قرائت، تلاوت و کتابت قرآن تشکیل شد و تاکنون 489 نفر در مقطع کارشناسی پذیرفته و در حال حاضر 165 نفر مشغول تحصیل در آن هستند.

 

وی افزود: فارغ‌التحصیلان این دانشکده تاکنون 221 آقا و 98 خانم هستند که از این تعداد، 120 نفر در مقطع کارشناسی ارشد مشغول یا فارغ‌التحصیل شده‌اند، همچنین دو درصد نیز در مقطع دکتری مشغول یا فارغ‌التحصیل هستند.

 

وی این آمار را نشان از سطح علمی اساتید این دانشکده و استعداد دانشجویان آن دانست و گفت: تاکنون مقطع کارشناسی ارشد در مشهد برگزار نمی‌شد که امسال تشکیل شد که برای دانشجویان از طریق کنکور سراسری است.

 

حجت‌الاسلام زارع توضیح داد: این دانشکده در مسیر رشد و تعالی و برای توسعه و تربیت نیروهای مستعد، اقدام به گزینش طلاب در مقطع کارشناسی ارشد از طریق برگزاری آزمون داخلی با نظارت سازمان سنجش کرده است که 10 برادر و 10 خواهر در دو رشته تفسیر قرآن و علوم قرآن پذیرش خواهند شد.

 

وی ادامه داد: پذیرش این مقطع در دو مرحله کتبی و مصاحبه انجام می‌شود که اگر تعداد ثبت نام کنندگان به چهل نفر برسد، آزمون کتبی در مشهد خواهد بود، کل دوره 32 واحد درسی و 4 واحد پایان‌نامه‌ای است که در هر نیمسال 12 واحد خوانده می‌شود و شروع ترم جدید از ماه بهمن است.

 

وی به شرایط ثبت نام پرداخت و گفت: شرایط ثبت نام برای طلاب، تکمیل سطح دو حوزه علمیه یعنی مدرک کارشناسی تا پایان بهمن است، همچنین با توجه به هدف تربیت نیروهای متخصص برای نشر و ترویج علوم و معارف، شرکت‌کنندگان باید شرایط عمومی مثل اعتقاد و التزام به دین اسلام، نظام اسلامی و ولایت فقیه را داشته باشند.

 

رییس دانشکده تربیت مدرس قرآن کریم مشهد، شرایط اختصاصی را نداشتن منع قانونی برای تحصیل در دانشگاه، نداشتن منع از سازمان نظام وظیفه و تعهد به ادامه تحصیل در حوزه علمیه عنوان کرد.

 

وی با اشاره به این‌که سی درصد ظرفیت به ایثارگران اختصاص داده شده، گفت: تحصیل در این دانشکده رایگان است و مزایای صندوق رفاه سایر دانشجویان نیز شامل طلبه می‌شود، همچنین حافظ، قاری، دارای مقام در مسابقات یا تألیفات قرآنی در اولویت قرار دارد که در مصاحبه منظور می‌شود.

 

وی شعبه‌های دیگر مقطع ارشد را شهرهای تهران، قم، شیراز و آمل اعلام کرد و گفت: 50 عنوان میان‌رشته‌ای و کاربردی نیز در حال تصویب است و به زودی در کنار تشکیل پژوهشکده قرآنی، مقطع دکتری نیز راه‌اندازی می‌شود.

 

گفتنی است، مهلت ثبت نام تا دهم آذر ادامه دارد و آزمون در تاریخ 17 آذر ماه خواهد بود، همچنین علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت نام، دریافت دفترچه آزمون و کسب اطلاعات بیشتر به سایت www.quran.ac.ir مراجعه کنند./932/پ202/ب 

ارسال نظرات