۳۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۱۴۷۴۰۳
در آستانه روز جهانی حضرت علی اصغر؛

مراسم سوگواری غنچه شهید کربلا در بقاع متبرکه استان تهران برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ همزمان با سراسر کشور،مراسم سوگواری غنچه شهید کربلا در بقاع متبرکه استان تهران برگزار می شود.
بزرگداشت روز جهاني علي اصغر (ع) در حرم حضرت فاطمه معصومه (س)

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران، در آستانه هشتم محرم و روز جهانی حضرت علی اصغر(ع) همزمان با سراسر کشور مراسم شیرخوارگان حسینی با عنوان "غنچه شهید کربلا" در بقاع متبرکه استان تهران برگزار می‌شود.
بر اساس این گزارش مراسم «غنچه شهید کربلا» با حضور کودکان، نونهالان و شیرخوارگان روز چهارشنبه اول آذر ماه با اهدا سربند یا علی اصغر(ع) در آستانه روز جهانی علی‌اصغر(ع) در آستان مقدس امامزادگان عبدالله و زید(ع) واقع در ضلع شمالی میدان شمشیری خیابان امام‌زاده عبدالله(ع) برگزار می‌شود.
این گزارش حاکی است مراسم غنچه شهید کربلا با سخنرانی حجت الاسلام اسکندری و مداحی علی آجرلو از ساعت 14 تا 16 مصادف با شب هشتم محرم برگزار می‌شود.
گفتنی است هدف از برگزاری این مراسم، رساندن پیام مظلومیت امام حسین(ع) و طفل شیرخوار ایشان، حضرت علی اصغر(ع) به جهانیان، آشنایی جهانیان با نهضت عاشورا و پیام آن که اصلاح امت و امر به معروف و نهی از منکر، مبارزه با ظلم، ستمگران و احقاق خلافت و حق امامت برای ائمه معصومین(ع) است.
لازم به ذکر است این مراسم به همت مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) در حسینیه‌ها، مساجد، تکایا و هیئت‌های عزاداری در پنج قاره جهان برگزار می‌شود./957/د102/ص

 

ارسال نظرات