۳۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۱۴۷۴۱۷

حضور مبلغان اردبیلی در دورافتاده‌ترین نقاط مرزی شمال‌غرب

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل از حضور و فعالیت تبلیغی روحانیان در محروم‌ترین و صعب‌العبورترین مناطق مرزی این استان خبر داد.
حجت الاسلام ستوده، مديرکل تبليغات اسلامي استان اردبيل

حجت الاسلام مهدی ستوده، مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل از اعزام 730 روحانی در محرم امسال به سراسر نقاط شهری و روستایی استان خبر داد و اظهار داشت: هم اکنون روحانیان و مبلغان اعزامی در محروم‌ترین و صعب‌العبورترین مناطق مرزی این استان فعالیت می کنند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل ادامه داد: با توجه به شرایط جغرافیایی منطقه و برودت آب و هوای استان اردبیل به ویژه در مناطق مرتفع و روستاهای دورافتاده، سعی شده تا مبلغان بومی که با فرهنگ و آداب و رسوم مردم آشنایی بهتری دارند، به این‌گونه مناطق اعزام شوند.

 

وی خاطرنشان کرد: برگزاری جلسات سخنرانی مذهبی، پاسخگویی به شبهات دینی، برپایی مجالس عزاداری و همچنین رسیدگی به معضلات فرهنگی و فکری هر منطقه با حضور مبلغان اعزامی بوی و غیربومی اعم از روحانیان طرح هجرت و مستقر و همچنین خواهران مبلغه در مناطق شهری، روستایی، مرزی و مناطق محروم در دستور کار قرار دارد.

 

حجت الاسلام ستوده افزود: روحانیان و بانوان مبلغ اعزامی در جلسات مذهبی دهه اول محرم در خصوص موضوعاتی از قبیل امر به معروف و نهی از منکر، سیره امام حسین(ع)، اهداف قیام عاشورا، وظایف شیعیان در دفاع از اسلام، ولایت فقیه، مهدویت و قیام حضرت ولی عصر(عج) سخنرانی می کنند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در ادامه از آمادگی 1800 مسجد استان اردبیل برای برگزاری مراسم عزاداری محرم الحرام 1434 هجری خبر داد و گفت: شهر حسینی اردییل از دیر باز زبانزد عام و خاص در اجرای برنامه های اصیل و سنتی عزاداری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش است.

 

وی با بیان این‌که نظارت ویژه‌ای بر عملکرد مداحان، ذاکران و شعرای اهل بیت در مجالس سوگواری ماه محرم صورت می گیرد، افزود: اغلب محلات استان اردبیل با هماهنگی کامل نسبت به برپایی دسته‌جات زنجیر زنی و سینه زنی می‌پردازند که برگزاری مجالس عزاداری و سوگواری به صورت سنتی مورد تأکید قرار دارد.

 

حجت الاسلام ستوده خاطرنشان کرد: دشمنان با القای شبهات و راه‌اندازی نحله‌های انحرافی و فتنه‌های عقیدتی سعی دارند، جایگاه اصیل اسلام و تشیع را متزلزل کنند، از این رو واقعیت‌های کربلا باید به گونه‌ای بازگو شود تا از هرگونه غلوگویی پرهیز شود، در این میان روحانیان در تعمیق‌بخشی به فرهنگ اصیل دینی و اشاعه فرهنگ ناب حسینی دارای مسؤولیتی خطیر هستند.

 

 وی ادامه داد: ضرورت دارد از خرافه‌گویی‌ها و برخی حرکت‌های نابه‌جا پرهیز کنیم و اجازه ندهیم زیبایی‌های دشت نینوا و ماه محرم در میان این بداخلاقی‌ها و کج‌روی‌ها نادیده گرفته شود، متولیان هیأت‌های حسینی نیز اجازه ندهند برخی حرکت‌های نابه‌جا در اصالت عاشورا تأثیر بگذارد./935/ت303/ب

ارسال نظرات