۰۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۱۴۷۴۹۷

اجتماع عزاداران حسینی دانشگاه های تهران برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ اجتماع عزاداران حسینی دانشگاه های تهران در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد.
اجتماع عزاداران حسيني دانشگاه هاي تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اجتماع عزاداران حسینی دانشگاه های تهران عصر چهارشنبه با سخنرانی حجت الاسلام پناهیان در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام علیرضا پناهیان با اشاره به این که رفتارهای انسان در اندیشه‌هایش اثر می گذارد بیان داشت: اگر افکار اندیشمندان و علما منحرف شود مردم هم از آن اثر می گیرند. از سوی دیگر باید دانست که عقیده در اثر رعایت کردن حلال و حرام شکل می گیرد.

وی با بیان جنایات اسراییل در غزه، صهیونیست ها را نانجیب و پست فطرت دانست و گفت: هالیوود را همین کسانی اداره می کنند که در غزه هزاران نفر را به خاک و خون می کشند و در عراق و سوریه بمب گذاری می کنند و می خواهند به بشر سبک زندگی ارائه کنند.

حجت الاسلام پناهیان ابراز داشت: در کتاب تلمود، مسلمانان و مسیحیان به عنوان حیوانات دوپا خوانده شده‌اند از این رو این جنایات با وجود این اندیشه دور از ذهن نیست.

در این مراسم دانشجویان عزادار حسینی پس از سخنرانی حجت الاسلام پناهیان به صورت دسته های منظم در محوطه دانشگاه تهران تا سر در اصلی عزاداری کردند.

بر اساس این گزارش دانشجویان دانشگاه های تهران در این مراسم با در دست داشتن پرچم های«لبیک یا رسول الله(ص)»، «یاحسین(ع)»، «یااباالفضل العباس(ع)» و «فلسطین پیروز است اسراییل نابود است» و سر دادن شعارهای «حمایت از فلسطین حمایت از اسلام است / آزادی فلسطین آزادی اسلام است»، «ما ملت مسلمان در راه دین فداییم / بر ضد صهیونیسم و آمریکاییم»، «این خیزش و بیداری مسلمین / دهد نوید فتح مستضعفین»، «رژیم صهیونیستی جرثومه فساد است / آزادی فلسطین مرهون اتحاد است»، «مرگ بر اسراییل» و «مرگ بر آمریکا» حمایت خود را از مردم فلسطین و نفرت و انزجار خود را از اسراییل ابراز داشتند.

همچنین در این مراسم پرچم اسراییل جلوی سر در اصلی دانشگاه تهران به دست دانشجویان عزادار حسینی به آتش کشیده شد.

شایان ذکر است عزاداران دانشجو پرچم های حزب الله لبنان و انتفاضه را در دست داشتند و پرچم بزرگ انتفاضه را هم به صورت دسته جمعی حمل می کردند و پس از پایان عزاداری، دانشجویان در مسجد دانشگاه تهران بر سر سفره احسان سید الشهدا(ع) اطعام شدند.

شایان ذکر است در این مراسم حجت الاسلام محمدیان، رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها نیز حضور داشت./956/پ202/ع

ارسال نظرات