۰۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۱۴۷۶۷۵
رهبر حزب کادیمای اسرائیل:

حماس برنده جنگ غزه است

خبرگزاری رسا ـ شائول موفاز رهبر حزب کادیمای اسرائیل گفت: حماس در جنگ غزه برنده نهایی نبرد بود.
شائول موفاز

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، رهبر حزب کادیما در اسرائیل گفت: پذیرفتن آتش بس از سوی اسرائیل یک اشتباه بود و تایید کرد که حماس در طول جنگ اخیر اسرائیل علیه نوار غزه قوی تر از تل آویو ظاهر شد.


شائول موفاز گفت: ما نباید در این مرحله توقف می کردیم. حماس قوی تر شد و ما هیچ امتیازی کسب نکردیم.


وی همچنین تایید کرد که رژیم اشغالگر قدس نتوانست در طول تجاوز هشت روزه خود به نوار غزه به اهداف خود دست یابد.


در طول جنگ هشت روزه غزه که از چهارده تا بیست و یک نوامبر به طول انجامید بیش از صد و شصت فلسطینی که تعداد بی شماری زن و کودک نیز در میان آنان بودند به شهادت رسیده و حدود هزار و دویست فلسطینی دیگر نیز زخمی شدند.

 

جنگجویان مقاومت اسلامی فلسطین در پاسخ به تجاوز اسرائیل به غزه صدها راکت و موشک به سوی شهرهای اسرائیل شلیک کردند که بر اثر آن حداقل پنج اسرائیلی و از جمله یک سرباز، به هلاکت رسیدند.

 

علاوه بر شائول موفاز، تعداد دیگری از سیاستمداران اسرائیلی نیز قبول صلح از سوی اسرائیل را یک شکست برای این رژیم عنوان کرده و خواستار استعفای بنیامین نتانیاهو شدند، چرا که از نظر آنان نتانیاهو در دستیابی به اهداف تجاوز به غزه ناکام بوده است.


رونیت تیروش، یکی دیگر از اعضای حزب کادیما، نیز از نتانیاهو به علت در خطر قرار دادن جان ساکنان شهرک های یهودی نشین در جنوب اسرائیل انتقاد کرد.


یش آتید، رهبر حزب یائیر لپید، یکی از احزاب سیاسی فعال در اسرائیل نیز گفت: اسرائیل تحت نخست وزیری نتانیاهو در تامین آرامش شهروندان این کشور و دستیابی به اهداف خود در طول جنگ غزه از خود ضعف نشان داد و موفق عمل نکرد./990/ب902/ک

 

ارسال نظرات