۰۳ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۱۴۷۷۳۹
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی:

ایران به حمایت از مقاومت افتخار می کند/باید برای حل مشکل اقتصادی بسیجی وار عمل کرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم از مدعیان طرح رابطه با آمریکا انتقاد کرد و شکست رژیم صهیونیستی در نوار غزه و حمایت بی‌دریغ آمریکا از این رژیم برای کشتار بی‌رحمانه در این منطقه را بهترین دلیل برای پایبند نبودن این مدعیان حقوق بشر دانست.
سخنراني سيدمحمد سعيدي امام جمعه قم در کنگره بين المللي حضرت آيت الله مرعشي نجفي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدسعیدی، امام جمعه قم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که با حضور صدها تن از مردم مؤمن و متدین در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد به موضوعات روز اشاره کرد و ضمن تسلیت ایام تاسوعا و عاشورای حسینی بر استفاده درست از مراسمات معنوی این روزها تأکید کرد.
وی عاشورا را مصیبت بزرگ تاریخ دانست و از سه بعد این مساله را مورد بررسی قرار داد و افزود: عاشورا داری سه بعد عاطفی، منطقی و حماسی است که باید از هر سه آن به خوبی بهره گرفت و آن را در جامعه اسلامی پیاده کرد.
خطیب جمعه قم حضور و شرکت گسترده مردم در مجالس عزای حسینی و برپایی دسته‌های سینه زنی را از جمله مسائلی دانست که به خوبی در جامعه بروز پیدا کرده و تاکید کرد: حضور گسترده مردم در این مجالس نشان دهنده این است که مردم ما به خوبی با عاشوار خو گرفته‌اند و به بعد احساسی آن به درستی پرداخته اند.
وی جنبه دیگر عاشورا را بعد منطقی عنوان کرد و افزود: همانگونه که سخنرانان و مداحان از بعد احساسی عاشورا استفاده می‌کنند، هرگز نباید بعد منطقی این مساله را فراموش کرده و ضمن این‌که عواطف برانگیخته می‌شود باید مردم را با منطق عاشورا نیز آشنا کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی جمله معروف امام خمینی(ره) درباره عاشورا که فرمودند«عاشورا مکتب پیروزی خون بر شمشیر است» را منطقی‌ترین بعد عاشورا برشمرد و برالگوگیری از این فرهنگ تأکید کرد.
وی بعد دیگر عاشورا را بعد حماسی یاد کرد و افزود: باید براساس فرهنگ عاشورا روحیه شجاعت و غیرت را در میان مردم دمید و به تبیین این مسأله پرداخت همانگونه که در هشت سال دفاع مقدس این روحیه در میان جوانان این مرز و بوم وجود داشت.
بسیج با فرهنگ عاشورا عجین شده است
تولیت آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س)، همزمانی هفته بسیج با دهه محرم و ایام تاسوعا و عاشورای حسینی را بسیار مغتنم برشمرد و تأکید کرد: این همزمانی نشان دهنده این است که  بسیجیان ما با این فرهنگ گره خورده‌اند و پیوند عمیقی میان بسیج و عاشورا وجود دارد و این فرهنگ در میان بسیجیان ما جلوه گری می‌کند.
وی ضمن گرامی داشت هفته بسیج بر بهره‌گیری از این توانمندی در بخش‌های مختلف کشور تأکید کرد و بسیج را نیروی بسیار قوی و مغتنم برای کشور برشمرد که در صحنه‌های مختلف حضوری فعال و پویا دارند.
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی افزود: خوشبختانه نیروهای بسیجی و بسیجیان جان برکف ما همیشه خوش درخشیده و به خوبی توانایی‌های خود را به منصه ظهور و بروز گذاشته اند.
وی به خاموش کردن فتنه 88 توسط بسیجیان کشور ما اشاره کرد و اظهار داشت: همگی به خوبی مشاهد کردید که چگونه این بسیجیان در میدان مبارزه با فتنه‌گران حاضر شدند و این فتنه را خاموش کردند و به خوبی درخشیدند.
خطیب جمعه قم با بیان این‌که انقلاب اسلامی و بسیج و همیشه مورد تعرض دشمنان قرار دارند، تصریح کرد: باید هم از انقلاب اسلامی و هم از فرهنگ بسیجی در برابر توطئه‌های دشمنان صیانت کنیم.
وی ادامه داد: همچنان که رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با بسیجیان بر تعمیم فرهنگ بسیجی تأکید کردند، امروز نیز باید این فرهنگ در جامعه ما بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، زیرا فرهنگ بسیجی برگرفته از فرهنگ ناب محمدی(ص) است.
الگوگیری از بسیج سبب پیروزی مقاومت بر صهیونیست‌ها شد
این استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع پیروزی رزمندگان مقاومت اسلامی در غزه اشاره کرد و این را افتخار بزرگ دیگری برای مسلمانان جهان دانست و این پیروزی را نشان از ترویج فرهنگ بسجی در میان کشورهای مختلف اسلامی یاد کرد.
وی افزود: امروز مسلمانان در کشورهای مختلف به خصوص لبنان و فلسطین و همچنین نوار غزه از فرهنگ بسیجی الگو گرفتند و توانستند باردیگر پیروزی را از آن خود کنند.
امام جمعه قم تصریح کرد: مردم جهان به خوبی شاهد بودند که این رژیم چگونه در برابر مقاومت اسلامی شکست خورد و با وضع خفت‌باری مجبور به عقب نشینی شد، البته این موفقیت در راستای توکل و توسل نیروهای مقاومت به پروردگار الهی رخ داد که خداوند همیشه وعده پیروزی را به مسلمانان داده است.
وی افزود: در این جنگ نابرابر درنده خویی رژیم صهیونیستی با کشتار بی‌رحمانه کودکان و مردان و زنان بی‌دفاع نوار غزه به اوج خود رسید و حمایت آمریکا و مدعیان حقوق بشر در این مسأله به رسوایی آنان منجر شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی تأکید کرد: کجایند کسانی که ادعای رابطه با آمریکا را دارند تا این درنده خویی را ببینند و بدانند که آمریکا جز به منافع خود و رژیم صهیونیستی پایبند نیست.
وی حمایت جمهوری اسلامی ایران از مقاومت اسلامی را افتخار بزرگی برای کشور خواند و آن را حمایت بدون منت در عین صداقت دانست و افزود: به سبب همین حمایت‌های صادقانه بود که رسانه‌های غربی ایران هراسی و اختلاف شیعه و سنی را به راه انداخته بودند تا از این طریق محبوبیت ایران را بکاهند، در حالی که ایران بدون منت و با صداقت به فلسطینیانی که سنی هستند کمک رساند تا آن‌ها به این پیروزی رسیدند.
 
اتحاد مسؤولان سبب حل مشکلات اقتصادی می‌شود
تولیت آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س) در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع طرح سؤال نمایندگان از رییس جمهور پرداخت و اظهار داشت: همچنان که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند، طرح این سؤال و پاسخ آن از سوی رییس جمهور کار پسندیده‌ای است، ولی استمرار آن در شرایط حاضر به نفع نظام و کشور اسلامی نیست.
وی تاکید کرد: خوشبختانه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در لبیک به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی این طرح را از دستور کار خود خارج کردند که این کار ارزشمندی به شمار می‌آید.
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی افزود: امیدواریم همه قوای کشور با هم اتحاد و یکپارچگی بیشتری از خود نشان دهند و درباره مسأله معیشت، گرانی و تورم با هم هم‌اندیشی کنند و گام‌های ارزشمندی را در این خصوص بردارند.
وی راه حل مشکلات اقتصادی را در کشور داشتن روحیه بسیجی دانست و به نمونه‌هایی در این باره اشاره کرد و افزود: در دوران دفاع مقدس، در مسأله علم و فناوری و بسیاری دیگر از مسائل بسیجی عمل کردیم و به موفقیت رسیدیم و اگر به دنبال حل مساله اقتصادی هستیم باید بسیجی وار وارد شویم و مردم را به صحنه بیاوریم.
خطیب جمعه قم با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب، توجه به اقتصاد مقاومتی را موجب بر طرف شدن مشکلات اقتصادی دانست و تاأید کرد: پیاده کردن این طرح و مدل سازی آن نیاز به فرهنگ بسیجی دارد یعنی باید بسیجی وار این موضوع را دنبال کرد تا تحولی در نظام اقتصادی کشور بوجود آید./917/پ201/پ
ارسال نظرات