۰۴ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۱۴۷۷۸۸

نماینده آیت الله سیستانی خواستار اهدای خون توسط عزاداران در روز عاشورا شد

خبرگزاری رسا ـ نماینده آیت الله سیستانی در اروپا از عزاداران حسینی خواست خون خود را در روز عاشورا به نیازمندان اهدا کنند.
سيد مرتضي کشميري نماينده آيت الله سيستاني در اروپا

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از صوت العراق، حجت الاسلام سید مرتضی کشمیری، نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا، روز گذشته در خطبه های نماز جمعه مسجد امام علی(ع) شهر کپنهاک دانمارک از عاشقان و سوگواران حسینی خواست در روز عاشورا به اهدای خون بپردازند.

 

وی گفت: از عزاداران و سوگواران حسینی در دانماک و سایر کشورها می خواهم به اهدای خون در روز عاشورا بپردازند تا جنبه انسانی نهضت عاشورا را به جهانیان نشان دهند، زیرا امام حسین(ع) برای تطبیق عدالت، احقاق حق و محافظت از حرمت بشریت بپا خواست.

 

حجت الاسلام و المسلمین کشمیری با اشاره به برپایی مجالس عزاداری در سراسر جهان، تصریح کرد: شعائر حسینی و دینی به همه کشورهای جهان سرایت کرده است و هم اکنون بیش از چهار میلیون زائر در جوار ضریح اباعبدالله الحسین(ع) حضور دارند.

 

نماینده آیت الله سیستانی اظهار داشت: باید از خداوند متعال به دلیل این نعمت الهی شکر گذار باشیم و همه تلاش خود را برای محافظت از این هدیه الهی انجام دهیم.

 

وی بر لزوم استفاده از درس های نهضت عاشورا تاکید کرد و ادامه داد: نهضت حسینی سرشار از درس هایی که باید قدر آنها را دانست که یکی از این درس ها نیز نماز و تعبد در سخت ترین شرایط است. اباعبدالله(ع) در سخت ترین شرایط نیز نماز را ترک نکرد، زیرا نماز عمود دین است و باید همانند سرور و سالار شهیدان(ع) به این فریضه به خوبی پایبند ماند.

 

کشمیری از ظلم و ستم علیه فرزندان و پیروان امام علی(ع) یاد کرد و خاطر نشان ساخت: امام حسین(ع)، فرزندان، یاران و پیروانش با همان ظلمی شده و می شوند که امیرمومنان علی(ع) با آنها روبرو بود، زائران حرم مطهر حسینی نیز در طول تاریخ با سختی های فراوانی مواجه شدند و مجبور به پرداخت هزینه های مالی یا جسمانی بودند.

 

نماینده آیت الله سیستانی در اروپا تاکید کرد: امام حسین(ع) درس های عملی مساوات وعزت و آزادی وعرفان را به جهان اسلام داد، سیاست بنی امیه بر کشتار و سرکوب استوار بود و امام با این سیاست به شدت مخالفت می کرد. حکام بنی امیه، خود را سایه خدا بر زمین و مالکان خون و مقدسات مسلمانان به شمار می آورند و بر همین اساس بود که یزید به هتک حرمت کعبه پرداخته و فرزند دخت رسول خدا(ص) را به شهادت رساند./980/ب901/ک

ارسال نظرات