۰۶ آذر ۱۳۹۱ - ۱۹:۴۲
کد خبر: ۱۴۷۹۲۶
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

رمز پیروزی ایران در جنگ تحمیلی اندیشه عاشورایی بود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر اندیشه عاشورایی و اعتقاد به نهضت حسینی نبود به یقین نمی توانستیم در این جنگی که بر ما تحمیل شده بود دفاع مقدس داشته باشیم.
نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام و المسلمین علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان، عصر دوشنبه در یادواره 300 شهید فرهنگی استان با قدردانی از برنامه های آموزش و پرورش استان در راستای فعالیت های ارزشمند قرآنی و تربیت دینی دانش آموزان گفت: فرهنگیان در همه عرصه ها پیشگام ، موثر و الگو هستند و شهدای فرهنگی نمونه کامل و الگوی عملی در تقویت انقلاب اسلامی هستند.

 

وی تصریح کرد: اگر اندیشه عاشورایی و اعتقاد به نهضت حسینی نبود به یقین نمی توانستیم در این جنگی که بر ما تحمیل شده بود دفاع مقدس داشته باشیم.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: اکنون که آموزش و پرورش رویکردی قرآنی دارد بهتر است، خانواده ها این فرصت را مغتنم بدانند و از این فرصت برای مأنوس شدن فرزندشان با قرآن بهره ببرند.

 

وی با اشاره به این که درس بزرگ ابا عبدالله(ع) در روز عاشورا و آنچه موجب اهمیت و عزت و عظمت آن شد مقاومت در برابر سلطه و عدم بیعت با ظالمان بود، افزود: عزت و عظمت شهدای ما در عاشقانه و داوطلبانه بودن حضور آنان در جبهه بوده است که این مهم از اخلاص و ایمان و پشتوانه عاشورایی آن ها برای مبارزه با ظلم و مستکبرین حاصل شده است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر ضرورت زنده نگه داشتن حماسه کربلا و این که اصل و عمق قضیه در عاشورا شکستن حرمت رسول خدا (ص) و اهل بیت(ع) بود، خاطر نشان کرد: کربلا یک مکتب است زیرا تمامی ابعاد حماسه آن کلاس درس از خود گذشتگی، مقاومت، پایداری و حفظ باورهای اسلامی است.

 

حجت الاسلام و المسلمین معلمی بخش عمده فراگیر شدن بسیج را وابسته به نقش فرهنگیان در همه کارها دانست و تصریح کرد: مقام و منزلت شهدا را رفیع است ما باید یاد و نام شهدا را گرامی بداریم و از حرکات، زندگی و پیام آنها که بار مسؤولیت بر دوش ما می گذارد، درس بگیریم.

 

امام جمعه شهرستان قائمشهر افزود: شهدا انسان هایی بودند که عقل آنان بر نفس و شهوات دنیوی شان غلبه نمود و آنان را به مقام اعلی علیین رساند.

 

وی با اشاره به این که حرکت امام حسین(ع) در واقعه کربلا کاملا فرهنگی بوده است، تصریح کرد : نقشی که یاران امام(ع) ایفا کرده اند، تنها نقش رزمی و جنگی نبوده است بلکه افزون بر جنگ و نبرد با دشمن، نقش فرهنگی هم داشته اند./950/پ203/س

ارسال نظرات