۰۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۱۴۸۰۵۷
فرمانده سپاه قم:

زنان ایرانی با الگو گرفتن از حضرت زینب نقش فعالی در انقلاب داشتند

خبرگزاری رسا ـ فرمانده سپاه علی بن ابی‌طالب(ع) قم با اشاره به نقش فعال زنان ایرانی در انقلاب اسلامی، گفت: زنان ایرانی به توفیق انقلاب اسلامی و الگوی‌گیری از حضرت زینب(س)، پرچم‌دار و پیشکسوت بهره از سفره عاشورا و ترویج آن هستند.
مهدي مهدوي نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار مهدی مهدوی نژاد، فرمانده سپاه علی بن ابی‌طالب(ع) قم، امروز در همایش زینبیون با عنوان «طرح صالحین» که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد به نقش حضرت زینب(س) در تبیین و ترویج فرهنگ عاشورا اشاره کرد و گفت: حضرت زینب(س) یک نعمت و موهبت الهی بود که خداوند متعال برای شیعیان اعطا کرد.

وی افزود: حضرت سیدالشهدا(ع) در جریان کربلا اسلام را از انحرافات نجات داد و به مسیر مستقیم هدایت کرد و حضرت زینب کبری(س) نیز با تحمل مشقت‌ها و سختی‌ها و با کمک شایان به امام سجاد(ع) توانست جریان بزرگ و اصیل اسلامی عاشورا را ترویج و تبیین کند.

سردار مهدوی نژاد بیان داشت: امروز اگر ما از نعمت ولایت، امامت و نبوت بهره داریم و از نور وجود پیامبر(ص) استفاده می‌کنیم به سبب زحماتی و دشواری‌های است که افرادی همچون حضرت زینب کبری(س) در این راه تحمل کرده‌اند.

فرمانده سپاه علی بن ابی‌طالب(ع) قم با بیان این‌که حضرت زینب(س) رسالت خود را در رساندن پیام عاشورا به بهترین نحو انجام دادند و سبب شدند که این واقعه پس از گذشت 14 قرن همچنان باقی بماند، اظهار داشت: زنان ایرانی به توفیق انقلاب اسلامی و الگوی گیری از حضرت زینب(س)، پرچم‌دار و پیشکسوت بهره از سفره عاشورا و ترویج آن هستند.

وی اضافه کرد: از اوایل پیروزی انقلاب بانوان نقش آفرینی مهمی در جنگ‌های نرم، سخت و نیم سخت داشتند، در دفاع از کشور و تهدید دشمنان تلاش‌های فراوانی کرده و خوش درخشیدند.

سردار مهدوی نژاد با اشاره به طرح صالحین، گفت: گرچه فعالیت و سازماندهی شجره طیبه صالحین در ظاهر بسیار ساده و ابتدایی به نظر می‌رسد اما این تشکیلات و انسجام قطعا سبب دل‌گرمی برای افرادی که دل‌بسته انقلاب هستند می‌شود.

وی افزود: همان‌گونه که خداوند متعال بر ملت ایران منت گذاشت که به عنوان پرچم‌دار نهضت اهل‌بیت(ع) باشند و در صف حزب‌الله، باید گفت که بانوان بسیجی خود در صف اول حزب‌الله بوده و به زینب کبری(س) اقتدا کردند.

فرمانده سپاه قم تصریح کرد: دشمنان وقتی می‌بینند که بانوان ایران در نقاط مختلف کشور در یک تشکیلات منسجم و با برکت هستند به وحشت می‌افتند و خوشبختانه بانوان افزودن‌بر تلاش در خانواده حضوری فعال و اثرگذاری نیز در پایگاه‌های بسیج دارند.

سردار مهدوی نژاد با اشاره به نبرد رژیم صهیونستی با مردم غزه، گفت: امروزه استکبار در ذلت به سر می‌برد و اسراییل که به عنوان دشنه‌ای در کنار گلوی مسلمانان بود تا اگر مسلمانان خطایی کردند گلو آن‌ها را ببرد با شلیک چند موشک ابتدای و کوتاه برد، دست خود را به سوی دیگران دراز می‌کند تا آتشی که خود ایجاد کرده را خاموش کنند.

وی در پایان اضافه کرد: بینش، آگاهی و عشق مردم به اهل‌بیت(ع) سبب شده تا خداوند هر روز برکات و نعمت‌های خود را بیشتر بر این ملت نازل کند./993/پ202/ی

ارسال نظرات