۰۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۱۴۸۰۹۶
یک نماینده مدعی شد؛

هرگونه لابی برای جلوگیری از تصویب طرح اصلاح قانون انتخابات ظلم به کشور است

خبرگزاری رسا ـ یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی هرگونه لابی برای جلوگیری از تصویب طرح اصلاح قانون انتخابات در مجلس شورای اسلامی را ظلم به کشور عنوان کرد.
حجت‌الاسلام محمدرضا باقري بنابي، عضو کميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بناب، حجت‌الاسلام محمدرضا باقری بنابی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه در جمع اقشار مختلف مردم شهرستان بناب با اشاره به توصیه اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر گرایش به سبک زندگی اسلامی، اظهار داشت: بسیاری از آداب و رسوم فعلی هیچ سنخیتی با فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی ندارد.

 

حجت الاسلام باقری بنابی با بیان این‌که اشرافی‌گری و تجمل‌گرایی درست مقابل آموزه های دینی اسلام قرار دارد، خاطرنشان کرد: باید این حقیقت را پذیرفت که توجه به مبانی سبک زندگی اسلامی لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی و تعالی اقتصادی کشور است.

 

وی با بیان این‌که نباید توصیه مهم رهبر انقلاب مورد غفلت مردم و مسؤولان قرار گیرد، گفت: مقام معظم رهبری در جمع مردم خراسان شمالی فرمودند؛ با وجود این‌که از نظر ابزاری پیشرفت کرده‌ایم ولی در خصوص سبک زندگی بعد از انقلاب نه تنها پیشرفت نداشته‌ایم بلکه پسرفت هم داشته‌ایم.

 

نماینده مردم بناب در مجلس افزود: سبک زندگی باید آسیب شناسی شود و در کار گروهی و جمعی مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد و در نهایت مصادیق مهم سبک زندگی اسلامی و مورد تائید ائمه اطهار برای اقشار مختلف بازگو شود تا بتوان از فرهنگ مصرف‌گرایی رهایی یافت.

 

وی با اشاره به این‌که غرب سال‌هاست که ملت های مسلمان منطقه را اسیر فرهنگ مصرف‌گرایی و حرکت در مسیر تشریفات و اشرافی‌گری سوق داده است، گفت: برای رهایی از این فرهنگ استعماری، بایستی پیرو توصیه های رهبر انقلاب در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی ضمن قناعت از خرید کالاهای خارجی پرهیز کنیم.

 

حجت الاسلام باقری بنای  در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر ضرورت بصیرت و حضور جدی مردم در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در سال آینده اظهار داشت: 60 درصد کارهای عمرانی شهر توسط شورا و شهرداری انجام می‌شود، از این رو مردم باید در خصوص انتخاب افراد اصلح برای شوراها اهتمام جدی داشته باشند.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به طرح قانون جدید انتخابات ریاست جمهوری در مجلس شورای اسلامی، ابراز عقیده کرد: هرگونه لابی‌گری برای جلوگیری از تصویب این طرح ظلم بزرگ به کشور است، می توان به جای این که کلیات این طرح زیر سؤوال برده شود، در رفع نواقصات احتمالی این طرح تلاش کرد./935/پ202/ج

 

ارسال نظرات