۰۹ آذر ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۱۴۸۱۴۱

مراسم عزاداری شهادت امام حسین در مادرید برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله حسین و یاران وفادارش در مادرید پایتخت اسپانیا برگزار شد.
عزاداري امام حسين ، محرم، عاشورا


به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی،
مراسم عزاداری امام حسین (ع) با همکاری سفارت جمهوری اسلامی ایران و رایزنی فرهنگی در حسینه سفارت جمهوری اسلامی ایران در مادرید پایتخت اسپانیا برگزار شد.


در این مراسم ده‎ها تن از شیعیان و شیفتگان اهل بیت (ع) گرد هم آمده و بر مصائب سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفای ایشان گریستند.


در این مراسم دکتر صفاری سفیر جمهوری اسلامی ایران، کارکنان سفارت و رایزنی فرهنگی، شماری از ایرانیان مقیم مادرید و خانواده های ایشان، تعدادی از دانشجویان ایرانی، فارسی آموزان اسپانیولی زبان و جمعی از مسلمانان عراقی، پاکستانی، افغانی و مراکشی نیز حضور داشتند.


این مراسم با برپایی نماز مغرب و عشاء آغاز و با قرائت زیارت عاشورا، سخنرانی حجت الاسلام سالاری نژاد و نوحه خوانی آقای سید حسینی یاسینی و سینه زنی برای سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) تا پاسی از شب ادامه داشت.


حجت الاسلام سالاری نژاد، مبلغ اعزامی در شب عاشورا طی سخنانی با اشاره به صحنه هایی از وقایع عاشورا به رشادت ها و جانفشانی های اصحاب امام حسین (ع) در حمایت از امام و رهبرشان پرداخته و ضمن بیان پیام عاشورا بر لزوم به کار گیری این پیام در تمامی جوانب زندگی و زنده نگه داشتن خاطره شجاعت ها و رشادت های یاران وفادار امام تاکید ورزیدند.


در این مراسم گزیده ای از چرایی و چگونگی واقعه کربلا ، در متنی که توسط رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران گردآوری و به زبان اسپانیایی ترجمه شده بود و در اختیار شرکت کنندگان غیر ایرانی و فارسی آموزان قرارگرفت.


در ادامه با برگزاری مسابقه فرهنگی هدایایی به رسم یادبود به برندگان اهدا و عزاداران بر سر سفره حضرت ابا عبدالله حسین متنعم گردیدند./994/د102/ک

ارسال نظرات