۱۰ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۱۴۸۲۴۱
امام جمعه ارومیه:

امر به معروف و نهی از منکر از علل اصلی قیام عاشورا است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ارومیه گفت: یکی از مهم ترین اهداف امام حسین (ع) و یارانش در قیام علیه کفر، احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.
غلامرضا حسني غلامرضا حسني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا حسنی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: علم اولیای الهی نسبت به گذشته و آینده تاثیری در چگونگی زندگی آن‌ها ندارد و محور اصلی زندگی آن‌ها در اطاعت پروردگار متعال و عبودیت خلاصه می‌شود.

وی با تقدیر از حضور گسترده مردم در عزاداری‌های محرم‌الحرام سال جاری افزود: مردم آذربایجان غربی با حضور پرشور در عزاداری های سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) عشق و ارادت واقعی خود را به ایشان و نهضت عاشورا را نشان دادند.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسنی ادامه داد: مردم استان با حضور پرشور و وحدت‌آفرین در عزاداری‌ها در مساجد، حسینیه‌ها و تکایا با برپا داشتن فریضه امر به معروف و نهی از منکر نشان دادند آرمان‌های امام خمینی(ره) و اهداف انقلاب اسلامی پایدار است.
خطیب جمعه ارومیه تصریح کرد: این عزاداری ها زمینه‌ساز حیات روز افزون اسلام ناب محمدی (ص)، قیام خونین امام حسین (ع) و نهضت بزرگ عاشورا بوده و خواهد بود و عزاداری شیعیان در سوگ سرور و سالار شهیدان موجب  امام‌شناسی و انتقال سیره آن حضرت به مردم جهان می شود.
وی اضافه کرد: ما باید با تمام جان برای حراست از دین پیامبر اکرم (ص) و مبانی اعتقادی دین اسلام آماده باشیم چرا که حفظ دین از نماز و دیگر فرایض مهم تر بوده و از اوجب واجبات به شمار می رود.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسنی عمل به دستورات دینی و امر به معروف و نهی از منکر را از علل اصلی قیام عاشورا دانست و خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین اهداف امام حسین (ع) و یارانش در قیام علیه کفر، احیای این فریضه بود و ما نیز در این خصوص باید اهتمام ویژه ای انجام شود.
گفتنی است، نماز جمعه این هفته ارومیه با حضور پر شور مردم این شهرستان در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد./936/پ202/ب
ارسال نظرات