۱۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۱۴۸۳۵۷
انقلاب بحرین همچنان زنده است؛

مردم بحرین بار دیگر به خیابان ها ریختند

خبرگزاری رسا ـ پلیس بحرین با گاز اشک آور و نارنجک های بی حس کننده به مردم معترض حمله کرد و سعی کرد آنان را متفرق کند.
تظاهرات انقلابيون بحريني

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبکه تلویزیونی راشاتودی، مردم بحرین در سومین سال انقلاب خود بار دیگر به خیابان ها ریختند و اعتراض خود را نسبت به محاصره محله های شیعه نشین ابراز کردند.


تظاهرات اعتراض آمیز مردم بحرین که در پاسخ به فراخوان ائتلاف جوانان چهارده فوریه در روز جمعه برگزار شد تا نیمه های شب و اوایل صبح روز بعد ادامه یافت.


ساکنان روستاهای شیعه نشین در اطراف منامه پایتخت بحرین به خیابان ها ریختند تا اعتراض خود را نسبت به محاصره یکی از مناطق شیعه نشین نزدیک منامه به اسم مهزه که از اوایل ماه نوامبر امسال در محاصره نیروهای امنیتی به سر می برد اعلام کنند. 


به گزارش راشا تودی، تظاهرات کنندگان در حالی که پرچم بحرین و عکس هایی از زندانیان سیاسی در دست داشتند شعارهای ضد حکومتی سر داده و خواستار سرنگونی حکومت آل خلیفه شدند.


به گفته فعالان حقوق بشر تعدادی از تظاهرات کنندگان بر اثر شلیک گاز اشک آور و نارنجک های بی حس کننده از سوی پلیس زخمی شدند. تعداد دقیق زخمی ها هنوز مشخص نیست، چرا که نیروهای امنیتی اجازه نمی دهند زخمی ها برای درمان به بیمارستان منتقل شوند.


به گفته شاهدان عینی پلیس تعدادی از معترضان را نیز دستگیر و به بازداشتگاه منتقل کرد. 


سازمان عفو بین الملل روز جمعه از دولت بحرین خواسته بود سیزده زندانی در بند در زندان های این کشور را که از ماه ژوئن سال 2011 به علت شرکت در تظاهرات ضد حکومتی به زندان محکوم شده اند آزاد کند. یک دادگاه نظامی در بحرین این افراد را به جرم آن چه که تشکیل گروههای تروریستی برای ساقط کردن رژیم و تغییر قانون اساسی خواند به زندان محکوم کرد. 


عفو بین الملل اعلام کرد هیچ دلیلی وجود  ندارد که این افراد فعالیتی غیر از مشارکت در تظاهرات صلح آمیز انجام داده باشند. این سازمان از یک دادگاه مدنی که قرار است از روز دوشنبه پرونده این افراد را بار دیگر بررسی کند خواست احکام قبلی را لغو کرده و این زندانیان را که از آنان به عنوان زندانیان وجدان نام برده است آزاد کند./990/ب903/ک

ارسال نظرات