۱۱ آذر ۱۳۹۱ - ۲۱:۱۴
کد خبر: ۱۴۸۳۹۲
رییس مرکز مطالعات خاورمیانه دانشگاه لندن:

سرنگونی سوریه نزدیک نیست

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز مطالعات خاورمیانه دانشگاه لندن گفت: بشار اسد به دلیل حمایت های خارجی در آینده ای نزدیک سرنگون نمی شود.
سوريه

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا ؛ شبکه بی بی سی در خبری پیرامون  تحلیل اوضاع این روزهای سوریه به مصاحبه با فواز جرجیس پرداخت.

 

وی که ریاست مرکز مطالعات خاورمیانه دانشگاه لندن را عهده دار است  در این باره گفت: به رقم برخی اظهار نظرها در پایتخت کشورهای غربی، دولت سوریه اگر چه تضعیف شده است اما هنوز از حمایت های داخلی و خارجی برخوردار است که بتواند حتی تا 2 سال آینده هم دوام بیاورد.

 

وی در ادامه خاطر نشان ساخت به نقطه سرنگونی دولت سوریه نزدیک نیستیم.

 

گفتنی است این تحلیلگر غربی  چندی پیش نیز در همین رابطه گفته بود: سوریه نیازی به نظامیان ایرانی و یا روسی ندارد . روابط آنان بیشتر نوعی رابطه همکاری و لجیستیکی است . تحولات در سوریه به مانند مصر و تونس آغاز ولی به درگیری مسلحانه تبدیل شد. ولی در حال حاضر این کشور به صحنه درگیری نیابتی منطقه ای تبدیل شده است. پیام ایران در حمایت از نظام سوریه به آمریکا و جهان این است که تهران با قدرت کامل از امنیت سوریه و منطقه محافظت می کند.


وی در انتها افزود: در حال حاضر ائتلاف راهبردی میان ایران و سوریه وجود دارد و بیش از سه دهه از این روابط می گذرد. همه تلاش های عربی-آمریکایی برای تضعیف این روابط به شکست انجامیده است./ 9161/

ارسال نظرات