۱۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۱۴۸۴۶۸

اشتون از اسرائیل خواست شهرک سازی ها را متوقف کند

خبرگزاری رسا ـ کاترین اشتون مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه ای از تصمیم اسرائیل برای ساخت شهرک های جدید انتقاد کرد.
شهرک سازي اسرائيل

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری نهار نت، کاترین اشتون مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز از اسرائیل خواست برنامه ساخت 3000 واحد مسکونی جدید در کرانه باختری و بیت المقدس شرقی را متوقف کند.


وی در بیانیه ای اعلام کرد: اتحادیه اروپا به کرات اعلام کرده است که ساخت شهرک ها در مناطق اشغالی با قوانین بین المللی مغایرت دارد و مانعی جدی برای دستیابی به صلح محسوب می شود.

 

وی افزود: من از اسرائیل می خواهم برنامه ساخت این شهرک ها را متوقف کند و مذاکرات صلح را از سر بگیرد.


گفتنی است تنها یک روز پس از رای تاریخی سازمان ملل به ارتقای جایگاه فلسطین در این سازمان اسرائیل اعلام کرد تصمیم دارد سه هزار واحد مسکونی جدید برای اسکان صهیونیست ها در مناطق اشغالی ایجاد کند.


اشتون در ادامه بیانیه خود آورده است: من فوق العاده نگران تاثیرات گسترش شهرک سازی ها در چنین ابعادی هستم.

 

کارشناسان مسائل خاورمیانه اعتقاد دارند مهم‌ترین هدف رژیم صهیونیستی تغییر چهره جمعیتی-جغرافیایی و در یک کلام یهودی سازی کل سرزمین های اشغالی است. به عبارت دیگر رژیم صهیونیستی می خواهد در دراز مدت، با افزایش تعداد یهودیان نسبت به اعراب، به لحاظ حقوقی به الحاق کامل بیت المقدس و بخشی از آن یعنی مسجد الاقصی جامه عمل بپوشاند. سرزمین هایی که به لحاظ تاریخی همیشه از آن مسلمانان بود./990/ب902/ک

ارسال نظرات