۱۳ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۱۴۸۵۶۲

مراسم یادبود استاد عبدالله نورانی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم یادبود نخستین سالگرد درگذشت زنده یاد استاد عبدالله نورانی، کتاب شناس و مصحح متون فلسفی و کلامی، صبح امروز در دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران برگزار شد.
حجت الاسلام و المسلمين عبدالله نوراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم یادبود نخستین سالگرد درگذشت حجت الاسلام و المسلمین استاد عبدالله نورانی، کتاب شناس و مصحح متون فلسفی و کلامی، صبح امروز دوشنبه سیزدهم آذرماه در دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران برگزار شد.

گفتنی است حجت الاسلام  المسلمین نورانی که هشتم آبان‌ماه سال گذشته دنیای فانی را بدرود گفت و به سرای باقی شتافت، سال 1308 در شهرستان نیشابور به دنیا آمد، او تحصیلات حوزوی‌اش را در نیشابور، مشهد، قم و نجف پشت سر گذاشت و تا اخذ درجه اجتهاد پیش رفت.

مرحوم نورانی پس از تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی در کمیته برنامه ریزی دانشکده الهیات و معارف اسلامی شرکت کرده و از طرف دانشگاه مأمور به همکاری با مرکز نشر دانشگاهی شد.

 ازسایر مسئولیت‌های وی می‌توان به «عضو شورای پژوهشی گروه فلسفه و کلام اسلامی» « عضو شورای پژوهشی و شورای تحصیلات تکمیلی گروه فلسفه و کلام اسلامی» «متخصص و کارشناس در کتابخانه [دانشکده] در خرید کتاب و سایر اشیاء» «مسئول انتخاب و خرید کتب مورد نیاز دانشکده» «مسئول دفتر احیاء آثار خطی دانشکده» «عضو کمیته کتابخانه دانشکده» «عضو شورای علمی مرکز پژهشی میراث مکتوب» اشاره نمود.

 

گفتنی است در این مراسم که با حضور ریاست دانشگاه و اساتید و دانشجویان و با همکاری خانه کتاب برگزار شد، کتاب یادنامه استاد نورانی با عنوان (احیاگر میراث) رونمایی شد.

لازم به ذکر است این کتاب در سه بخش «تحلیلی از زندگی استاد» «چاپ مقالات افتخاری در مقام استاد» و «تصیحح چندین رساله» به اهتمام دکتر قراملکی و مستانه کاکایی و با همکاری خانه کتاب به چاپ رسیده است.

این مراسم بعد از سخنرانی اساتید حوزه و دانشگاه در ساعت 12 در سالن شهید مفتح دانشکده الهیات به پایان رسید./9596/پ202/ص

ارسال نظرات