۱۳ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۱۴۸۵۹۸
در اعتراض به ادامه شهرک‎سازی‎ها صورت پذیرفت؛

تهدید فرانسه و انگلیس به تحریم دیپلماتیک اسرائیل

خبرگزاری رسا – فرانسه و انگلیس ممکن است برای اولین بار و در اعتراض به ادامه شهرک سازی ها توسط اسرائیل، این رژیم را مورد تحریم دیپلماتیک قرار دهند.
شهرک سازي اسرائيل

 

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه فرانسوی لوموند نوشت: ممکن است فرانسه و انگلیس در اعتراض به ادامه سیاست شهرک سازی در مناطق اشغالی از سوی اسرائیل این رژیم را مورد تحریم دیپلماتیک قرار دهند.

 

بر پایه این گزارش این نخستین بار است که این دو کشور که همواره از حامیان سرسخت رژیم اشغالگر قدس بوده اند چنین تصمیمی گرفته اند. همچنین سفیر رژیم اشغالگر قدس در لندن و پاریس فراخوانده شد تا مراتب اعتراض انگلیس و فرانسه به آنها ابلاغ شود.


یارون گامبورگ، سخنگوی سفارت اسرائیل در فرانسه تایید کرد که روز دوشنبه سفیر این رژیم به کاخ الیزه احضار شده است.


وزارت خارجه انگلیس نیز اعلام کرد صبح دوشنبه سفیر رژیم اشغالگر قدس را در اعتراض به تصمیم این رژیم برای ساخت شهرک های جدید احضار کرده است.


روز جمعه و تنها یک روز پس از آن که سازمان ملل جایگاه فلسطین را در این سازمان ارتقا بخشید اسرائیل اعلام کرد تصمیم دارد سه هزار خانه جدید برای اسکان صهیونیست ها در مناطق اشغالی ایجاد کند.

کشورهای مختلف دنیا همچنان به اعتراض خود به این تصمیم رژیم اشغالگر قدس ادامه می دهند.


سوئد نیز از دیگر کشورهایی بود که سفیر رژیم اشغالگر را فراخواند و اعتراض خود را به ادامه سیاست های اشغالگرانه اسرائیل اعلام کرد. وزارت خارجه روسیه نیز با انتشار بیانیه ای از اسرائیل خواست شهرک سازی ها را متوقف کند.

 

گفتنی است انگلیس و فرانسه در حالی در محکومیت سیاست های اشغالگرایانه اسرائیل ژست های تبلیغاتی و ظاهرفریب نشان می دهند که خود از به وجود آورندگان این رژیم اشغالگر در سالهای اولیه پس از جنگ جهانی دوم بوده اند. انگلیس در جریان رای گیری اخیر سازمان ملل برای ارتقای جایگاه فلسطین در این سازمان نیز رای ممتنع داد./990/ب901/ک

ارسال نظرات