۱۴ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۱۴۸۷۲۳

تخریب مساجد در بحرین توسط نظام آل خلیفه از سرگرفته شد

خبرگزاری رسا ـ نیروهای امنیتی آل خلیفه که در دوران آغازین انقلاب مردمی بحرین به همکاری نیروهای سعودی به تخریب مساجد و حسینیه های این کشور پرداختند، به مساجدی که در حال بازسازی هستند یورش برده و ساختمان این مساجد را مجددا ویران کردند.
يکي از مساجد تخريب شده در بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نیروهای امنیتی آل خلیفه که به همراه نیروهای اشغالگر سعودی بیش از 38 مسجد را در ماه های گذشته تخریب کرده بودند، بار دیگر به تخریب مساجد روی آورده و تعدادی از مساجد که کار بازسازی آنها آغاز شده بود را ویران ساختند.

 

مسجد السجاد(ع) در منطقه کرزکان، مسجد فدک الزهرا(س) در دوار الثانی، مسجد ابوطالب در دوار 19 و مسجد امام حسن عسکری(ع) در دوار 22 که در حال بازسازی و دیوار کشی بودند با حمله نیروهای آل خلیفه مجددا ویران شدند.

 

جمعیت الوفاق اسلامی بحرین، بزرگ ترین حزب معارض رژیم آل خلیفه در پیامی این جنایت را محکوم کرد و یادآور شد: تخریب مساجد را نمی توان در چهارچوب جنایتی غیر از تعرض به حدود الهی و اندیشه های طایفه ای نظام در بحرین قرار داد.

 

در ادامه این بیانیه آمده است: این اقدام نیروهای امنیتی بدون هیچ نامه رسمی و توجیه درستی صورت گرفت و به نظر می رسد که نظام تنها در پی برانگیختن احساسات شهروندان و سوق دادن آنان به خشونت است.

 

این جمعیت افزود: مساجدی که از سوی نظام تخریب شده اند دارای مجوز رسمی ساخت هستند، اما در حالی که پرونده متجاوزان به زمین های مردم دست نخورده باقی مانده است شاهد آن هستیم که به خانه های خدا تعرض و قرآن های موجود در آنها پاره و سوخته می شوند.

 

الوفاق بحرین تاکید کرد: مساجدی که تخریب شده اند باید به سرعت از سوی شهروندان یا دولت بازسازی شوند و ادامه تخریب آنها به هیچ وجه جایز نیست.

 

گفتنی است نیروهای امنیتی آل خلیفه به همراه نیروهای اشغالگر سعودی در آغاز انقلاب مشروع و مردمی در بحرین به تخریب مساجد و حسینیه ها پرداخته و بسیاری از قرآن و دعاهای موجود در این مساجد را پاره کرده یا آتش زدند./980/ب902/ک

ارسال نظرات