۱۴ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۱۴۸۷۲۴
شانزدهم آذرماه در گلپایگان؛

سومین سالگرد ارتحال آیت الله علی صافی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ سومین سالگرد ارتحال حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی با حضور برخی از مراجع تقلید، علما، شخصیت های حوزوی و دیگر اقشار مردمی در گلپایگان برگزار می شود.
حضرت آيت الله علي صافي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم سومین سالگرد ارتحال حضرت آیت الله حاج شیخ علی صافی گلپایگانی پنج شنبه هفته جاری شانزدهم آذرماه در شهرستان گلپایگان برگزار می شود.
این مراسم از سوی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی و بیت آن فقیه عالی‌ مقام در گلزار شهدای قاضی زاهد گلپایگان و بر سر مزار آن عالم ربانی برگزار می‌شود.
حضرت آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی نیز برای شرکت در این مراسم به شهر گلپایگان سفر خواهد کرد.
مراسم بزرگداشت حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی با سخنرانی آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور برگزار می شود.
حضرت آیت الله مرحوم علی صافی گلپایگانی در سال 1291 در گلپایگان دیده به جهان گشود؛ آن مرحوم تحصیلات ابتدایی را نزد پدرش آیت الله ملا محمدجواد صافی گلپایگانی گذراند، در سن شانزده سالگی برای تحصیل به اصفهان رفت و در نوزده سالگی عازم قم شد و در سن بیست ‌ودو سالگی به درجه اجتهاد نائل شد.
در مقام و موقعیت علمی آن عالم فقید همین بس که حضرت آیت الله محمدتقی بهجت(ره) او را مجتهد اعلم و اصلح می‌دانست؛ تقریرات این فقیه و مجتهد عالیقدر از دروس فقه و اصول آیات عظام بروجردی و حجت در بیش از 20 جلد به چاپ رسیده و آثار متعددی از ایشان به جای مانده است.
آن عالم ربانی صبح 14 دی 1388 در سن 97 سالگی در گلپایگان دار فانی را وداع گفت و پیکر وی در زادگاهش به خاک سپرده شد. /924/پ203/ج
ارسال نظرات