۱۴ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۱۴۸۷۳۰
در مسجد اعظم قم؛

هشتمین سالگرد ارتحال آیت‌الله سعادت‌پرور برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت هشتمین سالگرد ارتحال آیت‌الله شیخ علی سعادت‌پرور(پهلوانی تهرانی) در قم برگزار می‌شود.
مسجد اعظم قم
به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت هشتمین سالگرد ارتحال آیت‌الله سعادت‌پرور پنج‌شنبه 16 آذر‌ماه پس از نماز مغرب و عشاء در مسجد اعظم قم برگزار می‌شود.
در این مراسم که با حضور اساتید، فضلا و طلاب حوزه علمیه برگزار می‌شود حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران سخنرانی خواهد کرد.
آیت‏الله علی سعادت‏پرور، در سال 1305 هجری شمسی در تهران متولد شد، خانواده مذهبی و سرشت روحانی وی را در نوجوانی به حلقه درس مرحوم شیخ محمد زاهد وارد کرد و در اوائل جوانی بهره‏‌های اخلاقی و معنوی وافری برد، سپس از محضر مرحوم آیت‏الله حاج شیخ علی‏اکبر برهان دروس مقدماتی حوزه را فراگرفت و راهی شهر مقدس قم شد و در محضر اساتید بزرگی چون مرحوم آیت‏الله سلطانی و مرحوم آیت‏الله‏ العظمی مرعشی نجفی، مکاسب و کفایه را خواند و سپس در درس خارج مرحوم حضرت آیت‏الله‏ بروجردی و حضرت امام خمینی(ره) حاضر شد و تا مرحله اجتهاد پیش رفت.
 از آنجا که وی به مباحث اخلاقی، عرفانی و طی مراحل سیر و سلوک علاقه فراوانی داشت، مدت 40سال در محضر علامه طباطبایی حضور یافت.
مجموعه نفیس و گرانقدر شرح غزلیات حافظ باعنوان «جمال آفتاب» که به‏ عنوان کتاب برگزیده سال تاکنون چندین نوبت به‏ چاپ رسیده است، قرآن و فطرت ، جلوه نور، فروغ‌شهادت، سورالاسراء، معارف ادعیه، راز دل و پاسداران حریم عشق آثار قلمی به‏ یادگار مانده ازمرحوم آیت‌الله سعادت پرور هستند.
وی روز پنج‌شنبه دوازدهم شوال 1425 برابر با پنجم مرداد 1383 در گذشت و پیکرش پس از اقامه نماز به امامت حضرت آیت‌الله بهجت در حرم مطهر حضرت معصومه(س)در نزدیکی مرقد مرحوم علامه طباطبایی به خاک سپرده شد./907/د102/پ
ارسال نظرات