۱۵ آذر ۱۳۹۱ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۱۴۸۹۰۰

گردهمایی روحانیان عقیدتی سیاسی ارتش در منطقه شمال‌غرب برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ گردهمایی روحانیان عقیدتی سیاسی ارتش در منطقه شمال‌غرب با عنوان « آمران به معروف و ناهیان از منکر در تبریز برگزار شد.
ارتش جمهوري اسلامي ايران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام عباسعلی فراتی، رییس دادگاه های نظامی استان تهران، روز گذشته در همایش آمران به معروف و ناهیان از منکر که با حضور روحانیان و فرماندهان یگان های مختلف منطقه شمال غرب ارتش در تبریز برگزار شد، اظهار داشت: از دیدگاه قرآن و روایات وارده از سوی رسول گرامی اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر بر کسی پوشیده نیست.

 

وی تذکر لسانی و عمل به این دو فریضه مهم دینی را نوعی پیشگیری از وقوع منکرات دانست و خاطرنشان کرد: بی‌توجهی و یا فراموشی امر به معروف و نهی از منکر ممکن است موجب قبح‌زدایی از منکرات و معصیت در جامعه شود، در حقیقت می توان گفت؛ این فرایض مهم الهی سبب اصلاح امور جامعه است.

 

حجت الاسلام فراتی ترک فریضه امر به معروف و نهی از منکر را عامل فساد در امور عنوان کرد و گفت: جامعه‌ای که عنوان اسلامی و البته شیعی برای خود برگزیده است، باید ملتش نیز مقید به انجام فرایض دینی اسلام باشند، این‌گونه نیست که مستحبات جایگزین واجبات شود.

 

رییس دادگاه های نظامی استان تهران با تأکید بر این‌که امر به معروف و نهی از منکر به همگان این اختیار را می دهد که اجرای احکام را از همه و هر کس مطالبه و با هر گونه معصیت و اقدام خلاف شرع مبارزه کنند، گفت: در حقیقت چنین رفتاری نه تنها مذموم نیست، بلکه مورد تأکید اسلام نیز است.


وی امر به معروف و نهی از منکر را موجب نظارت بر عملکرد، تعیین حدود احکام و حسن جریان امور در جامعه اسلامی دانست و افزود: عزت و آبروی مسلمانان در گرو عمل به امر به معروف و نهی از منکر بوده و دلیل اصلی ذلت و بیچارگی انسان ها ناشی از ترک این فریضه است.


همچنین حجت الاسلام
علی فقیه رییس عقیدتی سیاسی لشکر 21 حمزه سیدالشهدا آذربایجان در سخنانی با اشاره به توطئه‌های مختلف دشمنان در راستای تخریب اعتقادات اصیل دینی و شیعی در جوامع اسلامی اظهار داشت: پایداری و مقابله به مثل در برابر شبیخون فرهنگی دشمن در گرو تحقق و احیای امر به معروف و نهی از منکر است.

 

وی با اشاره به این‌که جنگ نرم دشمنان حد و مرزی نداشته و در نقطه مقابل ارزش‌ها و احکام الهی قرار دارد، خاطرنشان کرد: عدم تعریف درست و اجرای صحیح فرایض امر به معروف و نهی از منکر موجب بدبینی برخی از مردم نسبت به آن شده است، در حقیقت عدم تبیین درست و دفاع منطقی از دین موجب بروز چنین ناهنجاری‌هایی می شود./935/پ202/ب

ارسال نظرات