۱۶ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۱۴۸۹۶۸
استاد حوزه و دانشگاه:

پیشرفت اعتقادی دانشجویان مرهون انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مسجد سلیمان گفت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی دانشجویان ما آنچنان از لحاظ اعتقادی پیشرفت کرده اند که می توان بیداری اسلامی در منطقه را مرهون فعالیت های تشکل و جنبش های دانشجویی دانست.
حجت الاسلام اميني ، امام جمعه مسجد سليمان

حجت الاسلام محمد صادق امینی، امام جمعه مسجد سلیمان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به ویژگی و شخصیت دانشجو اظهار داشت: مسلمان بودن، تحصیل، آرمان گرایی و عدالت خواهی از مهم ترین ویژگی های شخصیت دانشجو است.

وی با بیان این که دانشجو باید از زمینه های مثبت فرهنگی استفاده کند، خاطرنشان کرد: ایثار، جهاد و استقامت از بارزترین زمینه هایی است که دانشجو باید از آن ها کمال بهره را ببرد.

امام جمعه مسجد سلیمان با اشاره به این که اگر دانشجو می‎خواهد زندگی حیات بخشی تشکیل دهد باید صفات و اعمال زیبا را در وجود خویش نهادینه کند، بیان داشت: جوان با تفکر جوانی خود می تواند اعمال مثبت و منفی را از هم متمایز کند و با بهره گیری از فطرت پاک خود کارهای نیک انجام دهد.

این استاد حوزه و دانشگاه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به جهت دهی مثبت به دانشجویان در عرصه های مختلف، اظهار داشت: تشکل و جنبش های دانشجویی که برخاسته از خود دانشجو هستند، می توانند دانشجویان را در عرصه های مختلف جهت دهی کنند.

حجت الاسلام امینی با بیان این که تشکل های دانشجویی برخاسته از متن دانشگاه هستند که دانشجویان با تنظیم مرامنامه برای این گروه ها دفاع خود را از آرمان های انقلاب اسلامی اعلام می کنند، تأکید کرد: وظیفه این تشکل ها و جنبش ها تعریف و تبیین مبانی اسلامی و بصیرتی برای دانشجویان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تفاوت دانشجویان قبل و پس از انقلاب اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: در این خصوص سخن شهید چمران مبنی بر «در دانشگاهی که خود در آن تحصیل می کند فقط یک نفر نماز می خواند آن هم جز شخص وی نبود» بهترین توصیف از وضعیت دانشجویان قبل از انقلاب اسلامی است.

امام جمعه مسجد سلیمان با بیان این که دانشگاه ها قبل از انقلاب اسلامی اعتقاد به جدایی دین از نظام علمی داشتند افزود: سلطه گران نیز در اندیشه تلاش جهت غربی کردن دانشگاه ها بودند.

استاد حوزه و دانشگاه همچنین به شخصیت دانشجو پس از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی دانشجویان ما آنچنان از لحاظ اعتقادی پیشرفت کرده اند که نه تنها آیین اعتکاف در دانشگاه ها برپا می شود بلکه بیش از نود درصد آن را خود دانشجویان تشکیل می دهند.

حجت الاسلام امینی در پایان اظهار داشت: اکنون نقش دانشجویان آنچنان برجسته است که می توان بیداری اسلامی در منطقه را به شکل غیر مستقیم مرهون فعالیت های تشکل و جنبش های دانشجویی دانست./9458/ت302/ب

ارسال نظرات