۱۶ آذر ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۸
کد خبر: ۱۴۸۹۹۳

آلمان به ترکیه موشک پاتریوت می دهد

خبرگزاری رسا ـ دولت برلین با ارسال دو سامانه موشکی پاتریوت و اعزام 400 سرباز به مناطق مرزی ترکیه با سوریه موافقت کرد.
پاتريوت

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا ؛ شبکه بی بی سی در خبری از موافقت آلمان برای دراختیار گذاشتن سیستم دفاع موشکی پاتریوت به ترکیه خبر داد.

 

گفتنی است که وزارتخانه‌های خارجه و دفاع آلمان روز پنج‌شنبه (16 آذر، 6 دسامبر) در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که دولت برلین با ارسال دو سامانه موشکی پاتریوت و اعزام 400 سرباز به مناطق مرزی ترکیه با سوریه موافقت کرد.


در این بیانیه آمده است: استقرار این موشک‌ها به معنای ایجاد یا نظارت بر منطقه پرواز ممنوع بر فراز خاک سوریه یا هرگونه گام تهاجمی دیگر نیست. استقرار سامانه‌های دفاعی پاتریوت با همکاری نزدیک هلند و امریکا بر قابلیت اطمینان بر آلمان به عنوان یک هم‌پیمان تاکید می‌کند.


قرار است که آلمان در مرحله اول 2 واحد نظامی شامل 170 سرباز را به همراه چند واحد از هلند و آمریکا به ترکیه اعزام نماید.

 

خبرنگار شبکه بی بی سی در همین زمینه گفت که اکثر مردم در ترکیه مخالف دخالت نظامی کشورشان در امور داخلی سوریه هستند.


یک کارشناس سیاسی ترک با تاکید براینکه مردم ترکیه مخالف سیاست های نژادپرستانه و افراطی این کشور علیه سوریه هستند گفت: ترکیه در شرایط پیچیده ای وارد بحران سوریه شد به طوری که از گروه های مسلح در سوریه حمایت مالی و تسلیحاتی می کند، تروریست ها را آموزش می دهد و سلاح و افراد به داخل سوریه قاچاق می کند. این اقدام ترکیه خشم و نارضایتی شماری از کشورهای منطقه را برانگیخته است.


برکات کار به خبرنگاران گفت: ترکیه در حال حاضر احساس می کند که در میان کشورهای منطقه منزوی شده است به این دلیل تلاش می کند بیش از گذشته همکاری های امنیتی و نظامی خود را با آمریکا علیه نظام سوریه تقویت کند. ترکیه در حال حاضر به صورت غیر رسمی منطقه امن را در شمال سوریه ایجاد کرده است.


آنکارا ماه گذشته به طور رسمی از ناتو خواست موشک‌های پاتریوت ساخت امریکا را به مرز مشترک ترکیه با سوریه ارسال کند. ناتو نیز روز سه‌شنبه با درخواست ترکیه موافقت کرد.


گوئیدو وستروله، وزیر خارجه آلمان 2 آذر گفته بود که برلین با درخواست ترکیه موافقت خواهد کرد و ناتو نیز باید درخواست ترکیه را به عنوان عضوی از پیمان همکاری آتلانتیک شمالی بپذیرد.


با این حال، حزب سبز آلمان درباره استقرار نظامیان این کشور در مرز ترکیه با سوریه هشدار داده است./ 9161/
 

ارسال نظرات