۱۶ آذر ۱۳۹۱ - ۲۰:۲۷
کد خبر: ۱۴۹۰۰۲

زندگی مسلمانان میانمار در گندآب

خبرگزاری رسا ـ مسلمانان میانمار در ترس به سر می‌برند و اوضاع هزاران آواره‌ خشونت‌های قومی ماه‌های گذشته در اردوگاه‌های نگران‌کننده و وحشتناک است.
ميانمار

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا ؛ شبکه بی بی سی در خبری اعلام کرد بالا ترین مقام سازمان ملل متحد در امور بشر دوستانه به میانمار سفر کرده است.


والری آموس معاون بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه و هماهنگ کننده کمکهای فوریتی سه شنبه در چارچوب سفری رسمی به میانمار رفت. وی به خبرنگاران گفت که از شرایطی را که مسلمانان با آن روبرو هستند، وحشت زده شده است.


معاون امور بشر دوستانه دبیرکل سازمان ملل در جریان سفر به ایالت راخین در میانمار گفت: مسلمانان میانمار در ترس به سر می‌برند و اوضاع هزاران آواره‌ خشونت‌های قومی ماه‌های گذشته در اردوگاه‌ها، نگران‌کننده و وحشتناک است.


بی بی سی هم چنین افزود: ملسلمانان در اردوگاهی در گندآب زندگی می کنند.


درگیریهای خشونت بار میان بوداییان و مسلمانان میانمار از ژوئن گذشته تا کنون در ایالت راخین، دهها قربانی گرفته و بیش از یکصد و ده هزار نفر را که اکثرشان مسلمانان اقلیت روهینگیا بودند، آواره کرده است.

حدود هشتصد هزار مسلمان روهینگیا در استان راخین در میانمار زندگی می کنند اما رژیم نظامی پیشین میانمار این گروه را از ملیتشان محروم کرده است این در حالی است که اکثر مردم میانمار مسلمانان کشورشان را مهاجران غیرقانونی می دانند که از بنگلادش به این کشور آمده اند. این شرایط موجب شده است که مسلمانان روهینگیا در میانمار پیوسته قربانی رفتارهای نژادپرستانه قرار گیرند. سازمان ملل متحد این اقلیت مسلمان را مظلوم ترین اقلیت در جهان می داند./ 9161/
 

ارسال نظرات