۱۷ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۱۴۹۰۳۲
امام جمعه موقت تهران:

هر گونه سخن و برنامه تنش‌زا خلاف نظر ولایت است/ مسؤولان مشکلات اقتصادی مردم را حل کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران گفت: مقام معظم رهبری نظر دارند که کشور آرام باشد، مسؤولانی که واقعا پایبند به ولایت هستند به این مسأله توجه کنند، هر گونه سخن و برنامه تنش زا خلاف نظر ولایت است.
آيت الله محمد علي موحدي کرماني نماينده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبري آيت الله موحدي کرماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد علی موحدی کرمانی، امام جمعه موقت تهران، که برای نخستین بار در سنگر امامت جمعه تهران حاضر شده بود، در دومین خطبه‌ نماز جمعه با تأکید بر ضرورت وحدت و همدلی مسؤولان گفت: مقام معظم رهبری نظر دارند که کشور آرام باشد.

کشور آرام باشد

وی در ادامه افزود: مسؤولانی که واقعا پایبند به ولایتند به این مسأله توجه کنند، هر گونه سخن و برنامه تنش زا خلاف ولایت است.

آیت‌الله موحدی کرمانی اظهار داشت: خواست مردم رشید و ولایت‌مدار ما هم همین است، آن‌چه صدا و سیمای جمهوری اسلامی در مصاحبه ما بر مردم نشان داد مؤید این است که مردم می خواهند کشور آرام باشد.

وی ادامه داد: مردم در مصاحبه‌ها می‌‌گفتند«ما می‌خواهیم کشور آرام باشد و ما از مسؤولین برادری،‌ همدلی، مهربانی و دلسوزی می‌خواهیم، مسؤولان اگر نقطه ضعفی در بین خودشان دیدند، خودشان حل کنند و به جامعه نکشانند، دشمنان را خوشحال نکنند و آمریکا را به طمع نیاندازند».

مسؤولان وظیفه دارند مشکلات اقتصادی مردم را حل کنند

امام جمعه موقت تهران بیان داشت: همچنین هم مردم در مصاحبه‌ها و هم مقام معظم رهبری در سخنانشان انتظار داشتند مشکلات اقتصادی حل شود، مردم انقلابشان را به این چیزها نمی فروشند اما مسؤولان وظیفه دارند مشکلات اقتصادی مردم را حل کنند.

مشکلات سوریه به دست خود مردم سوریه حل شود

وی با اشاره به مسائل خارجی ادامه داد: مسأله اول سوریه است ، آنچه که در سوریه بحران ایجادکرده مداخله خارجی ها است، مداخله کسانی است که دم از اسلام، قرآن ، حمایت از فلسطین و مردم می‌زنند، بگذارند مردم خودشان تصمیم بگیرند و مشکلات سوریه به دست خود مردم سوریه حل شود.

آیت‌الله موحدی کرمانی خاطر نشان کرد: اگر نیاز به اصلاحاتی در سوریه است که هست، اصلاحات انجام گیرد، ما می‌دانیم که جرم سوریه این است که در صف مقدم مقاومت در برابر اسرائیل قرار دارد.

شکار پهپاد آمریکایی

وی در ادامه با اشاره به شکار پهپاد آمریکایی از سوی سپاه پاسداران بیان داشت: وقتی آمریکا این هواپیمای جاسوسی را مأموریت می‌دهد آن را با برترین‌ تکنولوژی‌ها تجهیز می‌کند، اما شکار پهپاد در ایران نشان داد که بالاتر از تکنولوژی آمریکا؛ ایران، اسلام و قرآن ست که این پهپاد را شکار می کنند.

نماینده سابق ولی‌فقیه در سپاه پاسداران ابراز داشت: به سپاه سر افراز تبریک می گویم و از خدا می‌خواهم بر توفیقات شما بیافزاید، بدانید قرآن می گوید«قاتلو اولیا الشیطان، ان کید الشیطان کان ضعیفا، با دشمنان خدا بجنگید آنان پیروان شیطانند و کید شیطان ضعیف است».

وی ادامه داد: این همان کید‌های ضعیف شیطان آمریکایی بود که دنیا ضعفش را دید و تمام این‌ها از برکت اسلام و ایمان است، وقتی انسان‌هایی با انگیزه ایمانی وارد بشوند ورود این‌ها با انسان‌هایی که با انگیزه‌های مادی وارد می شوند خیلی فرق می‌کند.

آیت‌الله موحدی کرمانی تأکید کرد: مادی‌گراها خسته می‌شوند و عقب‌نشینی می کنند، اما مردان خدا خستگی، عقب‌نشینی و سستی ندارند ، این نکته مهمی است که باید به آن توجه داشت، امیدواریم روزی پیش آید که ایران مقتدر بر تمام ابزار نظامی دشمن تفوق یابد و بینی آمریکا را به خاک بمالد.

اثبات حقانیت ایران در جنگ هشت ساله

وی ادامه داد: مسأله دیگر مسأله ثابت شدن حقانیت ایران در جنگ هشت ساله پس از یازده سال است، ما از جنگ تحمیلی سرافراز بیرون آمدیم و به دنیا ثابت شد که صدام جانی و آغازگر جنگ بوده است و دبیر کل سازمان ملل گفت که مقصر صدام است، این سخن قرآن است که طرفداران حق را مژده می‌دهد که شما پیروزید.

امام جمعه موقت تهران بیان داشت: مطلع شدیم که نیروهای امنیتی عراق، گروهی خائن را دستگیر کردند که تصمیم داشتند حرم حضرت امیرالمومنان را تخریب و حضرت‌آیت‌الله سیستانی را ترور کنند، این موفقیت را به نیروهای امنیتی عراق تبریک می‌گوییم.

هفته بسیج

وی در بخشی از سخنان خود با تبریک هفته بسیج گفت: بسیج یک نهاد مقدس است، این بسیج است که عزت آفرید، این بسیجیان بودند که در جبهه‌ها مخلصانه جان خود را از دست دادند و تقدیم اسلام کردند، بسیج نیروی عظیمی است، خداوند بسیجیان را موفق دارد.

شایان ذکر است، آیت‌الله موحدی کرمانی در بخشی از خطبه اول نماز جمعه امروز به بررسی وظایف حکومت اسلامی پرداخت و اقامه نماز، امر به معروف، نهی از منکر و پیشگیری از فقر و دعوت مردم به سوی نور الهی را از وظایف حکومت اسلامی بر شمرد.

همچنین،‌ وی از مقام معظم رهبری به دلیل سپردن مسؤولیت امامت جمعه موقت تهران تشکر کرد.

گفتنی است، آیت‌الله موحدی کرمانی، پیش از این نماینده سابق ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران بوده و از اعضاء مجلس خبرنگاران رهبری و مجمع تشخیص مصلح نظام است که چندی پیش با حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی به سمت امام جمعه موقت تهران منصوب شد./919/پ202/ج

ارسال نظرات