۱۹ آذر ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۱۴۹۲۵۰
مدیر حوزه علمیه خواهران آمل:

سبک زندگی غربی مروج مصرف‌گرایی و شهوت‌طلبی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خواهران آمل با تأکید بر این که در سبک زندگی اسلامی معنویت، اخلاص و ساده زیستی به عنوان ارکان اصلی است که باید نسبت به آن توجه داشت، گفت: سبک زندگی غربی درصدد ترویج مصرف‌گرایی و شهوت‌طلبی در بین جوامع است.
  

 سبک زندگي ديني

کبری مهربان، مدیر حوزه علمیه خواهران حضرت فاطمه الزهرا(س) شهرستان آمل، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل با بیان این که سبک زندگی اسلامی باید در جامعه نهادینه و در راستای ترویج آن اهتمام ارزنده ای از سوی مردم و مسؤولان وجود داشته باشد، گفت: گسترش سبک زندگی اسلامی سبب خواهد شد تا خانواده بتواند در کنار یکدیگر با آرامش و امنیت به زندگی بپردازد.

 

وی با اشاره به این که اگر در خانواده آرامش و محبت وجود داشته باشد می‌تواند در راستای اعتلای اعضای آن تأثیر شگرفی را داشته باشد، خاطرنشان کرد: خانواده باید اساس تحولات بوده و بتواند از ظرفیت‌های موجود خود برای شکل‌گیری شخصیت اسلامی در فرزندان بهره گیرد.

 

خانم مهربان با تاکید بر این که در سبک زندگی اسلامی معنویت، اخلاص و ساده زیستی به عنوان ارکان اصلی است که باید نسبت به آن توجه وجود داشته باشد، گفت: سبک زندگی غربی درصدد ترویج مصرف‌گرایی و شهوت‌طلبی در بین جوامع است.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران حضرت فاطمه الزهرا(س) آمل با بیان این که حوزویان ابعاد علمی و عملی زندگی اسلامی را تبیین کنند، بیان داشت: اگر بر ظرفیت‌های موجود در سبک زندگی اسلامی کار شود می توان از آن به عنوان الگویی در برابر فرهنگ منحط غربی و سبک زندگی آنان بهره گرفت.

 

وی با اشاره به این که نباید در مسائل پیرامونی خانواده دچار سطحی نگری بشویم، خاطرنشان کرد: ترویج سبک زندگی اسلامی نیازمند برنامه ریزی مدون و سازمان دهی شده است تا بتوان با ساختاری ارزنده به ترویج آن پرداخت.

 

مهربان در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح فعالیت های حوزه علمیه خواهران آمل در عرصه ترویج سبک زندگی اسلامی و خانواده موفق پرداخت و خاطرنشان کرد: همه تلاش مدیران و اساتید این حوزه بر این اصل استوار است تا فعالیت های این حوزه در جهت تحقق عملی اهداف نظام اسلامی باشد.

 

وی با اشاره به این که در طرح های حوزه علمیه درصدد هستیم ویژگی های مادران نمونه را در وجود خواهران نهادینه کنیم، گفت: بانوی ایرانی باید با چنان فرهنگی آمیخته شود که اگر به دانشگاه رفت دچار تغییر اخلاقی و هویتی نشده و بتواند با تعالیم والای اسلامی به زندگی خود بپردازد.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران حضرت فاطمه الزهرا(س) آمل با بیان این که گروه تبلیغی حوزه علمیه در دانشگاه های شهرستان فعال است و آمادگی گسترش سطح فعالیت های خود را در این بخش داریم، بیان داشت: مشارکت با مرکز امور بانوان و خانواده فرمانداری در راستای اجرای طرح رحمت از برنامه‌های حوزه علمیه بوده است.

 

وی با اشاره به این که مخاطبان طرح رحمت کارمندان خواهر ادارات شهرستان بوده اند، گفت: برگزاری این طرح در قالب مسائل خانواده، تربیت فرزندان بوده است که از سوی حوزه علمیه خواهران آمل صورت می گرفت./950/ت302/س

 

ارسال نظرات