۱۹ آذر ۱۳۹۱ - ۱۹:۵۴
کد خبر: ۱۴۹۳۳۸

تأکید آیت الله شبستری بر احداث واحد‌های درمانی در مناطق زلزله‎زده

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی بر احداث واحد‌های درمانی و بهداشتی در همه نقاط زلزله‌زده ارسباران تأکید کرد.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، عصر روز گذشته در نشست مجمع خیرین سلامت استان با بیان این‌که تأمین و تضمین سلامت روحی، روانی و جسمی مردم مناطق زلزله‌زده نیز بایستی مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: خیرین می توانند در کنار دولت در احداث مراکز درمانی وارد میدان شوند.

 

وی بر احداث واحد‌های درمانی و بهداشتی در تمامی نقاط زلزله‌زده ارسباران تأکید کرد و گفت: همانطور که مردم نوع‌دوست استان در امدادرسانی و کار ساخت و بازسازی خانه‌های مردم زلزله‌زده منطقه ارسباران وارد صحنه شدند، انتظار داریم در احداث مراکز درمانی و بهداشتی نیز با مجمع خیرین سلامت استان همکاری کنند.

 

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که توجه به سلامت مردم زلزله‌زده استان به اندازه تأمین مسکن و مکان اسکان دائمی آنان از اهمیت و ضرورت برخوردار است، تصریح کرد: مجمع خیرین سلامت آمادگی دارد تا کمک‌های خیرین و عموم مردم نوع‌دوست را جهت احداث مراکز درمانی در مناطق دارای اولویت جمع آوری کند.

 

آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که فعالیت خیرین در عرصه تسهیل درمان بیماران نیازمند، مشمول جزای خیر خداوند در دنیا و آخرت است، اظهار داشت: خیرین همان گونه که در حوزه‌های مختلفی همچون مدرسه سازی و مسکن سازی وارد میدان شده و اقدامات خوبی انجام داده اند، در حوزه سلامت نیز تقویت نیروی خیرین سلامت ضروری است.

 

وی تحقق عدالت درمانی در سراسر کشور را نیازمند عزم جدی دولت و نیات خیرین سلامت دانست و گفت: خوشبختانه با آغاز فعالیت مجمع خیریت سلامت استان، شاهد اقدامات ارزنده و ارزشمند در مساعدت و یاری به بیماران بی‌بضاعت استان هستیم که تداوم چنین اقداماتی ضرورتی انکار ناپذیر است.

 

همچنین حجت الاسلام رسول مشهوری، رییس هیأت مدیره مجمع خیریت سلامت آذربایجان‌شرقی در سخنانی به ارایه گزارشی از فعالیت های این مجمع پرداخت و از احداث دو مرکز درمانی در منطقه زلزله‌زده استان خبر داد و گفت: تاکنون یک میلیارد ریال برای احداث این مراکز از سوی مجمع خیرین سلامت استان تخصیص یافته است.

 

گفتنی است، مجمع خیرین سلامت استان آذربایجان‌شرقی به صورت هیأت امنایی و متشکل از سی عضو و با ریاست آیت الله مجتهد شبستری از سه سال پیش تشکیل یافته و در حال فعالیت است. /935/پ202/س

ارسال نظرات