۲۰ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۱۴۹۴۰۵
با برگزاری مراسمی؛

مسلمانان انگلیسی به گرسنگان این کشور غذا می‎دهند

خبرگزاری رسا ـ با گسترش فقر و رکود اقتصادی آمار گرسنگان در کشور انگلیس افزایش چشمگیری یافته و در این میان مسلمانان برای کمک به نیازمندان و گرسنگان با یکدیگر مسابقه گذاشته اند.
بي خانمان هاي انگليسي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، سازمان های اسلامی و اعضای انجمن های اسلامی در شهر بلکبرن انگلیس برای یاری رساندن به نیازمندان و سیر کردن گرسنگان انگلیسی با یکدیگر مسابقه گذاشته اند.

 

سازمان های اسلامی با همکاری بانک غذای شهر بلکبرن برنامه ابتکاری جدیدی راه انداخته اند که هدف از آن جمع آوری اعانه و کمک به افراد گرسنه است.


در این برنامه از مردم شهر خواسته شده است که غذاهای فاسدنشدنی خود را در روز چهارده دسامبر به برخی از مساجد و مدارس اسلامی که اعلام شده است بدهند تا از آن برای سیر کردن افراد نیازمند استفاده شود. 


غذاهای پیشنهاد شده عبارتند از: شیر خشک، شکر، آبمیوه هایی که ماندگاری بالایی دارند، سوپ های آماده، سس پاستا و کنسرو گوجه فرنگی. سایر مواد غذایی نیز می توانند شامل برنج، پاستا، چای کیسه ای، بیسکوییت و هر ماده غذایی با ماندگاری بالا باشند.


برگزارکنندگان این برنامه مساجد و مدارس اسلامی مختلفی را برای جمع آوری کمک های مردمی اختصاص داده اند و از طرق مختلف این مکان ها را به مردم معرفی کرده اند.


طبق برنامه قرار است تمام کمک های مردمی جمع آوری شده در روز بیستم دسامبر در انبار بانک غذای شهر بلکبرن ذخیره شود تا در آینده نزدیک به دست نیازمندان شهر برسد.  


به گفته کارشناسان، تلاش مسلمانان برای کمک به نیازمندان ماهیت واقعیت اسلام را به مردم انگلیس نشان خواهد داد.


سلیم سادات، از برگزارکنندگان این برنامه گفت: این برنامه تاثیر زیادی بر روی مردم بلکبرن خواهد گذاشت. مسلمانان باید به نیازهای دیگران نیز توجه کنند و آنها را برآورده کنند.


مسلمانان انگلیس که جمعیت آنان در حدود دو و نیم میلیون نفر تخمین زده می شود از زمان حادثه بمبگذاری در لندن در سال 2005 میلادی تحت فشار شدیدی قرار دارند.


گفتنی است در سال 2005 میلادی انفجار چهار بمب در سیستم حمل و نقل لندن در ساعات پر رفت و آمد صبح موجب کشته‌شدن حداقل پنجاه و شش نفر از جمله چهار بمب‌گذار شد. هفتصد نفر در جریان این انفجارها زخمی شدند. این بمب‌ها در سه قطار زیرزمینی و یک اتوبوس دوطبقه رخ داد. "گروه مخفی جهاد القاعده در اروپا" که پیش از این گروه ناشناخته ای بود مسئولیت این انفجارها را بر عهده گرفت. هیچ یک از این ادعاها تاکنون تائید نشده‌است.


یک نظرسنجی که توسط روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز انجام شد نشان داد انگلیسی ها مشکوک ترین ملت دنیا نسبت به مسلمانان هستند./990/ب902/ک

 

ارسال نظرات