۲۰ آذر ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۱۴۹۴۲۴

معترض برجسته بحرینی به زندان محکوم شد

خبرگزاری رسا ـ زینب الخواجه، یکی از برجسته ترین معترضان برجسته بحرینی روز دوشنبه از سوی دادگاهی در این کشور به زندان و جریمه نقدی محکوم شد.
زينب الخواجه

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری الاهرام آنلاین، دادگاهی در بحرین روز دوشنبه زینب الخواجه از فعالان برجسته حقوق بشر در این کشور را به جرم شرکت در تظاهرات علیه خاندان آل خلیفه به زندان و پرداخت جریمه نقدی محکوم کرد.


به گفته وکیل وی، قاضی دادگاه جرم زینب الخواجه را ورود به منطقه ممنوعه میدان لؤلؤ اعلام کرده است. میدان لؤلؤ در منامه پایتخت بحرین قرار دارد و در جریان اعتراضات سال 2011 میلادی به سمبلی برای معترضان تبدیل شده بود.


وکلای این فعال برجسته بحرینی با رد اتهامات دادگاه گفتند: هیچ قانون رسمی ای مبنی بر غیرقانونی بودن حضور در میدان لؤلؤ ابلاغ نشده است.


زینب الخواجه که پدرش هادی الخواجه نیز به جرم واهی اقدام علیه دولت به حبس ابد محکوم شده و مدتها است در زندان های آل خلیفه به سر می برد، پیش از این نیز بارها از سوی مقامات قضایی احضار شده بود. د
ر ماه اکتبر وی به جرم تخریب اموال دولتی به دو ماه زندان محکوم شده بود.


به گزارش سازمان عفو بین الملل، دادگاه در آن زمان وی را به جرم پاره کردن عکسی از عیسی بن حمد آل خلیفه، پادشاه بحرین محکوم کرد. در ماه می میلادی نیز زینب الخواجه به یک ماه زندان محکوم شد.


سازمان های بین المللی حقوق بشر از زمان آغاز انقلاب مردمی در بحرین و سرکوب های آل خلیفه انتقادات شدیدی نسبت به اقدامات نظام سلطنتی بحرین در محدود کردن آزادی بیان مطرح کرده اند و همواره خواستار آزادی زندانیان سیاسی در این کشور شده اند.

 

گفتنی است کشورهای مدعی حقوق بشر مدتها است  اخبار مربوط به انقلاب بحرین را سانسور می کنند و حتی کشورهایی مانند انگلیس برای سرکوب معترضان بحرینی به پادشاه این کشور کمک مالی و فکری نیز ارائه می دهند./990/ب903/ک
 

 

ارسال نظرات