۲۱ آذر ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۹
کد خبر: ۱۴۹۵۱۰

گردهمایی معاونان تهذیب مدارس علمیه آذربایجان‌شرقی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین گردهمایی معاونان تهذیب مدارس علمیه برادران استان آذربایجان‌شرقی در سال تحصیلی 91-92 در تبریز برگزار شد.
معاونت تهذيب حوزه هاي علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی ناصری، معاون تبلیغ و تهذیب مرکز مدیریت حوزه علمیه استان، شب گذشته در گردهمایی معاونان تهذیب مدارس علمیه آذربایجان‌شرقی در سخنانی با تأکید بر این‌که یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های نظام آموزشی حوزه برنامه‌های تهذیبی و اخلاقی است، اظهار داشت: توجه به برنامه‌های تهذیبی در مدارس علمیه از اهمیت ویژه برخوردار است.

 

وی با اشاره به این‌که تمرکز صرف بر آموزش و ارتقای سطح علمی طلاب بدون توجه به ارتقای سطح معرفتی و بینش اخلاقی فایده‌ای نخواهد داشت، خاطرنشان کرد: اصلی‌ترین رسالت حوزه‌های علمیه تربیت عالمانی عامل است که این مهم بدون توجه به مبانی ارزشی و اخلاقی در دوران تحصیل محقق نخواهد شد.

 

امام جمعه خسروشهر خواستار اجرای برنامه‌های ابتکاری و نو از سوی معاونان تهذیب مدارس علمیه شد و گفت: برنامه‌هایی که از سوی این معاونت اجرایی می شود، بایستی متناسب با پایه‌های تحصیلی، ویژگی‌های بومی منطقه و مقطع سنی طلاب پیش بینی شود.

 

حجت الاسلام ناصری با بررسی برخی از مشکلات تهذیبی مدارس استان، با تأکید بر این‌که استفاده و به کار گیری طلاب در ویژه‌ برنامه های تهذیبی می تواند آثار ماندگارتری به دنبال داشته باشد، تصریح کرد: دعوت از اساتید برجسته اخلاق، تذکر برخی مسائل مربوط به ذی‌طلبگی و آشنایی طلاب با رسالت روحانیت نیز می تواند در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد.

 

همچنین حجت‌الاسلام حیدر بی‌غمی، مدیر اداره تهذیب مرکز مدیریت حوزه علمیه استان با تشریح اهداف برگزاری نخستین گردهمایی معاونان تهذیب مدارس علمیه برادران استان در سال تحصیلی جدید، اظهار داشت: نشست‌های دوره‌ای هم‌اندیشی و بررسی مشکلات و ارائه پیشنهادات لازم به صورت فصلی برگزار خواهد شد.

 

وی با اشاره به این‌که هدف از بررسی مشکلات موجود در مدارس علمیه تبیین برنامه‌هایی متناسب با وضعیت طلاب و ترویج مبانی اخلاقی و تهذیبی همراه با مسائل آموزشی است، افزود: یکی از این راهکارها راه‌اندازی دفاتر سیر مطالعاتی آثار شهید مطهری در مدارس علمیه سراسر استان است که در قالب آئین‌نامه تعریف شده فعالیت می کنند.

 

حجت الاسلام بی‌غمی خوستار تداوم برگزاری جلسات اخلاقی ویژه پایه‌های مختلف تحصیلی در مدارس علمیه شد و افزود: دفاتر سیر مطالعاتی آثار شهید مطهری در زمان‌بندی های مشخص اقدام به برگزاری مسابقات فرهنگی و آزمون‌های سراسری با هدف ترویج مطالعه آثار ارزشمند استاد مطهری میان طلاب علوم دینی خواهند کرد.

 

گفتنی است، در پایان این نشست که با حضور مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی و تعدادی از ائمه جمعه استان همراه بود، معاونان 11 مدرس علمیه برادران استان به طرح مشکلات مرکز علوم دینی خود پرداخته و در ادامه راهکارها و پیشنهادات لازم ارایه شد./935/پ202/س

 

ارسال نظرات